  • 1. Data: 2006-02-16 10:51:40
    Temat: urlop z okazji pogrzebu
    Od: "Ferne Oleane" <f...@w...pl>

    Witam
    Chciałam zapytać o urlop okolicznościowy w przypadku śmierci babci męża. Czy
    dobrze rozumiem: mężowi należy się 1 dzień wolny a mnie nic?
    Drugie pytanie: czy jeśli pogrzeb przypada w dniu, kiedy ktoś z
    "zainteresowanych" jest na urlopie lub L4 to nadal dzień wolny się należy; w
    jakim czasie trzeba go wybrać?
    Pozdrawiam. Marta

  • 2. Data: 2006-02-16 11:13:10
    Temat: Re: urlop z okazji pogrzebu
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Ferne Oleane" napisał:

    > jeśli pogrzeb przypada w dniu, kiedy ktoś z "zainteresowanych"
    > jest na urlopie lub L4 to nadal dzień wolny się należy; w
    > jakim czasie trzeba go wybrać?

    Jak sama nazwa wkazuje, jest to urlop na okoliczność - w tym wypadku
    pogrzebu. "Wybieranie" go 2 tygodnie później mija się ze zdrowym
    rozsądkiem i żaden przełożony na takie coś nie pozwoli. 2-3 dni
    później to jeszcze "ujdzie", ale pewnie też zależy to od ustaleń z
    pracodawcą.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 3. Data: 2006-02-16 13:26:05
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozsądkiem i żaden przełożony na takie coś nie pozwoli. 2-3 dni
    > później to jeszcze "ujdzie", ale pewnie też zależy to od ustaleń z

    Jak sama nazwa wskazuje to nie jest urlop okolicznościowy z powodu pogrzebu
    tylko tak jak to jest napisane w rozporządzeniu (DZ.U.96.60.281 par 15)
    "zgonu i pogrzebu". Także pracodawca może udzielić urlopu okolicznościowego
    na załatwienie spraw związanych ze śmiercią babci. Jesli pracownik udowodni
    (choć nie wiem czy jakikolwiek pracodawca żąda udowodnienia) że załatwiał
    coś 2 tygodnie później i było to związane z pogrzebem to takiego urlopu
    udzielić może.
    Co do Pogrzebu czyjejś babci to co za dużo to nie zdrowo i tak tego urlopu
    jest wystarczająco dużo. Oczywiście może jest ZUZPP i jest w nim zapisane ze
    nawet na pogrzeb sąsiada daje się dzień wolny.

    pl

  • 4. Data: 2006-02-16 20:53:21
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dt1uis$19c$1@atlantis.news.tpi.pl Auguro
    <a...@w...peel> pisze:

> [...]
    > udowodnienia) że załatwiał coś 2 tygodnie później i było to związane z
    > pogrzebem to takiego urlopu udzielić może.
    Nie widzę potrzeby udowadniania czegokolwiek poza zgonem, gdyż jest to jedna
    z okoliczności wymienionych w rozporządzeniu uprawniająca do urlopu. Jako
    dowód nabycia uprawnienia przedstawia się kopię aktu zgonu. O urlop ten
    można wystąpić nawet po dłuższym czasie, rozporządzenie nie wskazuje na
    żadne limity czasowe.
    Przykład - konieczność obecności na notarialnym otwarciu testamentu (co jak
    wiadomo wiąże się ze zgonem), na co spadkobiercy mają 6-mcy.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-02-17 22:05:12
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > rozsądkiem i żaden przełożony na takie coś nie pozwoli. 2-3 dni
    > później to jeszcze "ujdzie", ale pewnie też zależy to od ustaleń z

    Troche 'oftopikowo', ale kiedys przedz śłubem w kadrach pytalem o ilosc dni
    na tego typu uroczystosci.
    Pani wyjasnila mi ile na co, w przypadku slubu wlasnego, czlonka najblizszej
    rodziny, pogrzebu czlonka najblizszej rodziny itp.
    Ja z kolei bardzo bysto zapytalem: "A jak na własny slub są dwa dni, to ile
    jest na wlasny pogrzeb?"

    Panie huczały z tego jeszcze długo.

    Pozdrawiam
    BN