  • 1. Data: 2006-02-16 09:14:34
    Temat: Prąd - monopol - do kiedy?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Nie wie ktoś może, do jakiego momentu będzie jeszcze obowiązywał monopol na
    sprzedaż energii elektrycznej? Nie mogę znaleźć a mam kłopot z Krzyżakami...

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2006-02-16 11:05:46
    Temat: Re: Prąd - monopol - do kiedy?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Czapla napisał(a) :
    > Nie mogę znaleźć a mam kłopot z Krzyżakami...

    eeeeee... Pogotowie? Caritas? GOPR?

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 3. Data: 2006-02-16 11:37:36
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > eeeeee...

    Wybacz, chyba trochę zbyt subtelnie to ująłem. Jest taki kawał: przychodzi
    inkasent i mówi: "Heil Hitler! Przyszedłem odczytać liczniki".
    Teraz rozumiesz o co mi chodziło? Wiesz może kiedy zniosą ten monopol?

    > Pogotowie? Caritas? GOPR?

    eeeeeee...?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2006-02-16 11:48:45
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie mogę znaleźć a mam kłopot z Krzyżakami...

    Podziękuj Konradowi Mazowieckiemu ;)
    O co chodzi z tymi Krzyżakami, bo ja też nie załapałem?
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-02-16 12:09:33
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Podziękuj Konradowi Mazowieckiemu ;)
    > O co chodzi z tymi Krzyżakami, bo ja też nie załapałem?
    > pozdrawiam

    Chodzi o to, że przedstawiciele pewnego narodu, którego nazwy nawet nie mogę
    wymienić, wykupili pewną firmę od której muszę kupować prąd. Nie chcę kupować
    prądu od tej firmy, nie podoba mi się zarówno ich obsługa jak i "oferta",
    będąca w zasadzie dyktatem. Mam też działkę na drugim końcu Polski, gdzie prąd
    dostarcza zupełnie kto inny, dlatego mogę sobie porównać funkcjonowanie obydwu
    firm. Cóż w tym dziwnego, że chciałbym wiedzieć, kiedy zniosą monopol?
    Słowa Krzyżacy użyłem, gdyż Hakatowcy (ew. inne) byłoby zbyt dosadne. Awersję
    do tego narodu mam niejako dziedziczną, gdyż moja mamusia w młodości
    podróżowała dużo po tym kraju, zatrzymując się w różnych kurortach i
    miejscowościach wypoczynkowych, takich jak Oranienburg, Mauthausen i
    Ravensbruck.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 6. Data: 2006-02-16 12:24:13
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

> [...]
    > kupować
    > prądu od tej firmy, nie podoba mi się zarówno ich obsługa jak i "oferta",

    Czyli chciałeś zapytać: "kiedy będziemy mieli w Polsce gospodarkę prawdziwie
    wolnorynkową?".
    Niestety, muszę Cię zmartwić. W ostatnich wyborach społeczeństwo wybrało jak
    wybrało i perspektywy na zdrową, wolnorynkową gospodarkę oddaliły się :(

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-02-16 12:34:59
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Czyli chciałeś zapytać: "kiedy będziemy mieli w Polsce gospodarkę prawdziwie
    > wolnorynkową?".

    Nie, nie o to chodziło. Gospodarka wolnorynkowa byłaby wtedy, gdybym mógł
    kupować prąd absolutnie od każdego, mnie zaś wystarczy jak będą ze 4 firmy do
    wyboru. Wtedy gdy jakaś "konsultantka" zacznie mi szczekać przez telefon, kupię
    prąd od kogo innego. Jeśli chodzi o pocztę, to monopol na przesyłki "lekkie"
    zniknie w 2009 r. (PP Poczta Polska zbankrutuje pewnie zaraz po tym terminie,
    albo radykalnie poprawi jakość usług i obniży ceny).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2006-02-16 14:24:07
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Czapla napisał(a) :

    > Wybacz, chyba trochę zbyt subtelnie to ująłem. Jest taki kawał: przychodzi
    > inkasent i mówi: "Heil Hitler! Przyszedłem odczytać liczniki".
    > Teraz rozumiesz o co mi chodziło?

    Teraz tak. Nie wiedziałem, że Niemcy tym rządzą.

    > eeeeeee...?

    Taki dowcip jest. Stary. Ale może mnie nie zabiją za to:-)
    Jadą rycerze lasem i spotkali idącego od strony Szczytna
    ślepca-żebraka. Na pytania nie odpowiadał- nie miał języka.
    Wreszcze pytają - wyście są Jurand ze Spychowa?
    Pokiwał głową, że tak.
    - Kto wam to zrobił?
    Ślepiec nakreślił znak krzyża na piersi.
    - Pierdolisz. Pogotowie?

  • 9. Data: 2006-02-16 14:52:13
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Nie wiedziałem, że Niemcy tym rządzą.

    Dzięki Bogu jeszcze nie wszędzie. Tylko wybrane rejony.

    > Jadą rycerze lasem...

    Niezłe, nie znałem.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 10. Data: 2006-02-16 21:36:17
    Od: "Jerzy" <z...@w...pl>

> [...]
    > do
    > wyboru. Wtedy gdy jakaś "konsultantka" zacznie mi szczekać przez telefon,

    Muszę Cię zmartwić energię elektryczną będziesz sobie mógł kupić od każdego
    już od 01.01.2007 r jednak i tak skazany będziesz na lokalnego monopolistę
    posiadającego sieci przesyłowe bowiem u niego musisz kupić usługę przesyłu i
    on będzie właścicielem układów pomiarowych i jego personel nadal wykonywać
    będzie odczyty.
    Chyba, że ktoś zacznie budować sieci alternatywne.

    Jerzy Stanisław