  • 1. Data: 2004-03-03 21:53:45
    Temat: urlop okolicznościowy 2 razy?
    Od: "aniasun" <s...@p...onet.pl>

    Mam pytanie odnośnie urlopu okolicznościowego. Koleżanka rok temu brała urlop
    okolicznościowy ze względu na ślub cywilny, w tym roku bierze ślub kościelny i
    twierdzi, że w związku z tym przysługują jej kolejne 2 dni urlopu. Czy ma
    rację? Sprawdzałam w Dz.U. nr 60, ale nie znalazłam tam odpowiedzi na swoje
    pytanie. Z góry dziękuję za wyjaśnienia.

    Ania

  • 2. Data: 2004-03-03 22:40:09
    Temat: Re: urlop okolicznościowy 2 razy?
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "aniasun" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    swoje
    > pytanie. Z góry dziękuję za wyjaśnienia.

    NIe nalezy się. Ślub kościelny to jak narazie jeszcze jej prywatna sprawa i
    nie daje żadnych uprawnień. Tak samo jak komunia dziecka, chrzciny,
    obrzezanie, barmicwa czy też bimadhwana które zgodnie z zasadą wolności
    religijnej ma ona pełne prawo sobie obchodzić.

    Ślub kościelny... po rocznym życiu w grzesznym konkubinacie... Kosciół
    łagodnieje. A chociaż mąz będzie ten sam?
    ___________
    RF

  • 3. Data: 2004-03-04 06:57:11
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik Falkenstein napisał:
    [ciach}
    > NIe nalezy się. Ślub kościelny to jak narazie jeszcze jej prywatna sprawa i
    > nie daje żadnych uprawnień.
    [ciach]

    A co na to konkordat?

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

  • 5. Data: 2004-03-04 07:34:32
    Od: w...@p...onet.pl

    > NIe nalezy się.
    (...)
    > Ślub kościelny... po rocznym życiu w grzesznym konkubinacie... Kosciół
    > łagodnieje. A chociaż mąz będzie ten sam?

    no, jeżeli inny a ślub konkordatowy to jednak się należy ...

    Paweł

  • 4. Data: 2004-03-04 07:34:32
    Od: w...@p...onet.pl

    > NIe nalezy się.
    (...)

  • 6. Data: 2004-03-04 08:32:17
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > (...)
    >
    > no, jeżeli inny a ślub konkordatowy to jednak się należy ...
    tak, ale tzw ślub konkordatowy to nic innego jak slub cywilny przy którym
    papiery podpisuje się w kościele

    ___________
    RF

  • 7. Data: 2004-03-04 08:59:31
    Od: s...@g...pl

    On Thu, 04 Mar 2004 07:57:11 +0100, "[edymon]"
    <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl> wrote:

    >Użytkownik Falkenstein napisał:
    >[ciach}
    >[ciach]
    >
    >A co na to konkordat?

    Konkordat ma tyle, że na jego podstawie zostały do KRO wprowadzone
    przepisy zrównujące ślub kościelny z cywilnym, przy zachowaniu pewnych
    warunków.

    Zatem ślub z daną osobą bierze się raz i w jednym miejscu (albo USC
    albo przed duchownym). Jeśli ktoś zawarł ślub kościelny, a duchowny
    nie dopełnił obowiązku przekazania danych do USC to oczywiście ślubu
    nie było i może wziąć następny urlop okolicznościowy (w końcu limitów
    nie ma) na okazję ślubu cywilnego.

    silvermane

  • 8. Data: 2004-03-04 09:13:07
    Od: w...@p...onet.pl

    > tak, ale tzw ślub konkordatowy to nic innego jak slub cywilny przy którym
    > papiery podpisuje się w kościele

    a czy ja twierdzę coś innego ?

    Paweł