  • Data: 2009-02-15 19:45:08
    Temat: Re: uprawnienia do tajne a ochrona danych osobowych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "olk" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:54c3.000003a7.49934992@newsgate.onet.pl...
    > Jeśli ktoś ma uprawnienia do tajne, to czy po pokazaniu takiego
    > oświadczenia może uzyskać informacje o jakiejś osobie? Informacje takie
    > są poufne, np. w administracji osiedla, więc jeśli ktoś ma uprawnienia
    > do tajne, które są poziom wyżej to nie powinien mieć chyba problemów z
    > uzyskaniem ich. Czy dobrze myślę ?
    > Pozdrawiam
    > Olk

    Zakładam, że myślisz o tzw. poświadczeniu bezpieczeństwa. Nie ma ono nic
    wspólnego z ochroną danych osobowych. Funkcjonariusz państwowy ma prawo
    żądać ujawnienia mu określonych danych osobowych, ale pod warunkami i na
    zasadach zawartych w odpowiednich ustawach. Wówczas działa imieniu organu
    i nie ma dla udzielającego odpowiedzi znaczenia, czy posiada odpowiednie
    poświadczenie bezpieczeństwa. Takie poświadczenie lub jego brak co najwyżej
    ogranicza możliwość zatrudnienia go na odpowiednich stanowiskach.