  • 1. Data: 2009-09-11 16:26:37
    Temat: uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    Koleżanka skarży mi się, że ktoś ciągle wydzwania do niej, najczęściej
    nic nie mówiąc, zawsze ukrywając nr telefonu.
    Omijając szczegóły to wygląda na to, iż ktoś celowo, z rozmysłem,
    perfidnie, konsekwentnie i wytrwale próbuje jej grać na nerwach.

    Pytanie: czy ofiara takich poczynań jest całkowicie bezbronna, co może
    uczynić aby zidentyfikować i ukarać sprawcę?
    Czy operator w uzasadnionych przypadkach może abonentowi ujawnić
    stosowne wpisy w bazie danych? Albo czy zgłoszenie tego na policję coś
    da?

  • 2. Data: 2009-09-11 16:41:00
    Temat: Re: uporczywe "głuche" i anonimowe telefony
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alojzy Zakalec wrote:
> [...]
    > Czy operator w uzasadnionych przypadkach może abonentowi ujawnić
    > stosowne wpisy w bazie danych? Albo czy zgłoszenie tego na policję coś

    To, że się numer nie wyświetla nie znaczy, że opertor go nie ma.
    Niech zadzwoni do tepsy, czy co ona tam ma i się zapyta co oni są
    wstanie zrobić.
    Na pewno można zablokować połączenia bez prezentacji numeru.
    Wówczas taka osoba się nie dodzwoni.
    Ja mam zrobione tak, że połączenia bez prezentacji numeru lądują w
    automacie i trzeba wklepać trzy cyferki podane przez automat, żeby sie
    do mnie dodzwonić. w 100% blokuje dzwoniące automaty, które nie chcą
    pokaza numeru.
    Operator może też zablokować konkretny numer.
    Po prostu niech się dowie co można zrobić po stronie operatora aby
    pozbyc sie natręta.

    Zgłoszenie na policję nękania też wchodzi w grę, ale to uruchamia całą
    machinę, więc może po prostu zablokowanie numeru wystarczy.

  • 3. Data: 2009-09-11 16:50:36
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Sep 11, 6:41 pm, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > Na pewno można zablokować  połączenia bez prezentacji numeru.
    > Wówczas taka osoba się nie dodzwoni.

    Właśnie sobie przypominam, że mówiła że wcześniej było to samo lecz z
    numerów jawnych. Prawie za każdym razem inny nr (ale dzwoniący wydawał
    pewne dźwięki więc była pewna, że to ta sama osoba). Gdy oddzwaniała
    na te nr to był komunikat "telefon wyłączony". Wygląda więc na to, że
    ktoś kupował startery w Orange za 5 zł dla jednorazowych zadzwonień.

    Więc zablokowanie ukrytych nie pomoże raczej. Co się da zrobić?

  • 4. Data: 2009-09-11 17:00:37
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Ja mam zrobione tak, że połączenia bez prezentacji numeru lądują w
    > automacie i trzeba wklepać trzy cyferki podane przez automat, żeby sie

    Jaki operator to umożliwia?
    a.

  • 5. Data: 2009-09-11 17:05:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wemif wrote:

    > Jaki operator to umożliwia?

    :)
    viatalk.com

    ale podobną rzecz widziałem też w ipfon.pl
    Można ustawiać dowolne reguły, np, 071*, zeby przyciąć całą strefę
    wrocławską, ale do wyboru jest tylko możliwość zablokować lub nie.

    W viatalk jest podobnie z tym, że więcej opcji.
    Moge zablokowac grupe numerow, wybierajac jaki komunikat ma sie im
    odezwac, typu nie przeszkadzac, nie dzwon wiecej, sygnal zajętosci, moge
    wysłać ich na sekretarkę lub też właśnie ustawić autoryzację losowym
    pinem wypowiadanym przez automat.

  • 6. Data: 2009-09-11 17:07:07
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Sep 11, 7:00 pm, w...@a...pl (Wemif) wrote:

    > Jaki operator to umożliwia?

    Ale to nie istotne teraz. Właśnie koleżanka mi powiedziała, że GŁÓWNIE
    ten ktoś dzwonił z nrów jawnych, jednak najprawdopodbniej
    jednorazowych starterów. (Pisząc tutaj pierwszy post jeszcze
    niedokładnie jej wysłuchałem.)

    Czy coś można poradzić w takiej sytuacji?

  • 7. Data: 2009-09-11 17:10:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alojzy Zakalec wrote:

    > Czy coś można poradzić w takiej sytuacji?

    tak, zgłosić uporczywe nękanie na policji
    skoro potrafia namierzyć bombiarza to i takiego też znajdą.
    BTSy są wstanie podać ci z dokładnością do kilkuset metrów pozycję
    telefonu. Po paru telefonach nie będzie problemu z wyłapaniem kto to
    może być. Tylko się policji musi chcieć.
    Może też zmienić numer telefonu.

  • 8. Data: 2009-09-11 18:33:05
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 11:41:00 -0500, witek napisał(a):
    /..../
    > To, że się numer nie wyświetla nie znaczy, że opertor go nie ma.

    Trzeba iść na Policję

> [...]
    > podane przez automat, żeby sie do mnie dodzwonić. w 100% blokuje
    > dzwoniące automaty, które nie chcą pokaza numeru.

    Po stronie aparatu funkcjonalność?

    > Operator może też zablokować konkretny numer. Po prostu niech się dowie
    > co można zrobić po stronie operatora aby pozbyc sie natręta.

    Zmiana numeru tylko wchodzi w grę.

    > Zgłoszenie na policję nękania też wchodzi w grę, ale to uruchamia całą
    > machinę, więc może po prostu zablokowanie numeru wystarczy.

    ?

    -
    http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 9. Data: 2009-09-11 19:12:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    f.googlegroups.com
    Alojzy Zakalec <a...@g...com> pisze:

> [...]
    > jednorazowych starterów. (Pisząc tutaj pierwszy post jeszcze
    > niedokładnie jej wysłuchałem.)
    > Czy coś można poradzić w takiej sytuacji?
    Jeśli dzwoniący wie co robi, to poza zmianą własnego numeru tel. raczej nic.
    Nie tylko numer (starter) łatwo zmienić.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2009-09-11 20:07:38
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Alojzy Zakalec" napisał:
> [...]
    > Pytanie: czy ofiara takich poczynań jest całkowicie bezbronna, co może
    > uczynić aby zidentyfikować i ukarać sprawcę?

    pierwsza sprawa to uzyskanie numetu telefonu dzwoniącego od operatora
    (najlepiej cały biling numerów dzwoniących) a on ci tego nie ujawni bez
    polecenia policji, więc najpierw zgłaszasz sprawę na policję (nękanie, czy
    co tam) a oni te numery od operatora uzyskają, ale może się okazać że nikogo
    po tych numerach nie da się zidentyfikować i ewentualne namierzenie dalszego
    nękania też bez udziału policji się nie obędzie, pytanie tylko czy oni będą
    się chcieli w to bawić?:O)