  • 11. Data: 2009-03-06 13:05:25
    Temat: Re: upadek sklepu a zakupy na raty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Tak - tylko i wyłącznie bank, reguluje to Prawo bankowe.

    > Chwila Liwiusz.
    > Forma zapłaty jest tu absolutnie bez znaczenia. Chodzi o zakup na raty, jak
    > pisał autor.
    >
    > Ludzie często nie zdają sobie sprawy i używają zamiennie "kredyt" i
    > "pożyczka".

    Tutaj terminologia jest pomieszana nawet w aktach prawnych. Na
    przykład kodeks wykroczeń zabrania sprzedaży alkoholu na kredyt. Niby
    wykroczenie nie do popełnienia, jak bowiem sklep może udzielać kredytu,
    jednakże tutaj intencją ustawodawcy było zapewne karanie sprzedaży
    alkoholu np. "na zeszyt", "na pożyczkę", a wyszło tak jak wyszło.

    W dodatku przepis bardzo łatwy do obejścia - pomijając już fakt, że
    sklep nigdy niczego na kredyt nie będzie sprzedawał, to nawet
    uwzględniając potoczne znaczenie tego słowa, można sprzedawać wódkę w
    zamian za inny środek płatniczy niż gotówka (wspomniany już weksel) i w
    praktyce będzie to właśnie dokonywanie takich czynności, których
    posłowie (kiedyś) chcieli zakazać.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-03-06 16:23:16
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Fri, 06 Mar 2009 11:32:56 +0100, Liwiusz powiedział:

    > Małe sklepy osiedlowe często funkcjonują właśnie w oparciu o zeszyty.
    > Pewnie wynika to z niewiedzy prawnej ich właścicieli, bo tu aż prosi
    > się, aby zastosować weksle.

    Naprawdę myślisz, że to dlatego, a nie dlatego, że nie chce im się bawić w
    weksle na 2,50zł?

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 13. Data: 2009-03-06 18:46:37
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <1um9be0n066dj.1b09q6qo7nrl2$.dlg@40tude.net>, h...@o...eu
    says...>

    > Jest to kredyt udzielany kupujacemu bezposrednio przez sprzedawce. Odbywa
    > sie bez posrednictwa banku. W praktyce jest on odroczeniem zaplaty za
    > otrzymane towary lub uslugi.

    No i w przypadku ogloszenia upadlosci zobowiazania takie, nawet jesli
    nie byly wymagalne w dniu ogloszenia, takimi natychmiast staja sie w
    calosci.

    Czyli trzeba oddac wszystko od razu do masy upadlosciowej.

  • 14. Data: 2009-03-06 21:24:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    aari^^^ pisze:
    > Dnia Fri, 06 Mar 2009 11:32:56 +0100, Liwiusz powiedział:

    > Naprawdę myślisz, że to dlatego, a nie dlatego, że nie chce im się bawić w
    > weksle na 2,50zł?

    Tak myślę. Większość właścicieli takich sklepików nie ma pojęcia co
    to weksel. A jak ktoś już zaczyna bawić się w zeszyty, to średnie
    zadłużenie jednego klienta jest sporo większe nić 2,50zł.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-03-08 00:20:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Leszek pisze:

    > No i w przypadku ogloszenia upadlosci zobowiazania takie, nawet jesli
    > nie byly wymagalne w dniu ogloszenia, takimi natychmiast staja sie w
    > calosci.

    Dlaczego?

  • 16. Data: 2009-03-08 12:40:31
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <5...@n...lechistan.com>,
    a...@l...SPAM_PRECZ.com says...>

    > Dlaczego?

    Poniewaz tak reguluje to ustawa prawo upadlosciowe.

  • 17. Data: 2009-03-08 15:58:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Leszek pisze:
    > In article <5...@n...lechistan.com>,
    > a...@l...SPAM_PRECZ.com says...>

    > Poniewaz tak reguluje to ustawa prawo upadlosciowe.

    A konkretniej? Numer artykułu albo co... Chcę sobie przeczytać, a nie
    chce mi się szukać ;)

  • 18. Data: 2009-03-09 08:58:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Osadnik pisze:

    > Mam pytanie poboczne bo chodzi nam pewnie o ten sam sklep.
    >
    > Miałem u nich zostawiony na naprawie gwarancyjnej dysk twardy. Dysk nie
    > został jeszcze wymieniony i chcą mi go zwrócić. Niby wszystko ok tylko
    > gdzie w takim razie dochodzić swojej naprawy gwarancyjnej? u dystrybutora?

    U podmiotu, który udzielił gwarancji, sprawdź w karcie gwarancyjnej.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-03-09 09:01:04
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

  • 20. Data: 2009-03-09 09:36:11
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 8 Mar 2009 13:40:31 +0100, Leszek napisał(a):

    > Poniewaz tak reguluje to ustawa prawo upadlosciowe.

    Ale mówimy o osobie fizycznej prowadzącej DG. Ta ustawa ich dotyczy?
    Wiesz, np. ustawa o rachunkowości istnieje, ale nie dotyczy każdego.