  • 1. Data: 2003-12-26 13:16:30
    Temat: uniewaznienie rozwodu
    Od: "loretta" <l...@p...onet.pl>

    Czy ktos z Was sie z takim czymś spotkał? Gdzie mogę znaleźć informacje na
    ten temat?

  • 2. Data: 2003-12-27 08:49:25
    Temat: Odp: uniewaznienie rozwodu
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Użytkownik loretta <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bshvol$one$...@a...news.tpi.pl...
    > Czy ktos z Was sie z takim czymś spotkał? Gdzie mogę znaleźć informacje
    na
    > ten temat?

    Chyba unieważnienie ślubu kościelnego .
    Ale unieważnienie rozwodu ???????????
    Pokiełbasiłeś .

  • 3. Data: 2003-12-27 08:57:39
    Temat: Re: uniewaznienie rozwodu
    Od: "Bogdan" <b...@w...pl>

    > Czy ktos z Was sie z takim czymś spotkał? Gdzie mogę znaleźć informacje na
    > ten temat?

    Ja nie slyszalem, ale od kazdego wyroku jest droga odwolawcza do sadu
    wyzszej instancji, a potem kasacja jesli nie uciekl termin, zreszta z
    waznych powodow mozna sie starac o przywrocenie terminu do wniesienia
    owlowania

  • 4. Data: 2003-12-27 11:28:56
    Od: "piort" <p...@p...pl>

    Czytałem dawno temu o unieważnieniu rozwodu jako o wyjątkowo rzadkim
    zdarzeniu. A poszło o to, że pierwsza żona zamierzała wystąpić o
    podwyższenie alimentów, więc delikwent rozwiódł się z tą, z którą aktualnie
    żył i zgodził się płacić tak wysokie alimenty na ich wspólne dzieci, że nie
    zostawały już żadne pieniądze na podwyższenie. Faktycznie to małżeństwo
    trwało nadal, sąd uznał że rozwód był fikcyjny i go unieważnił.

  • 5. Data: 2003-12-28 09:25:25
    Od: "loretta" <l...@p...onet.pl>

    dokladnie chodzi o unieważnienie orzeczenia o winie w sprawie rozwodowej

  • 6. Data: 2003-12-29 22:01:51
    Od: " Miqa" <m...@W...gazeta.pl>

    loretta <l...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy ktos z Was sie z takim czymś spotkał? Gdzie mogę znaleźć informacje na
    > ten temat?

    Hmmm - po tak "obszernym" opisie rzucają mi sie na mysl dwa rozwiazania:
    1/ apelacja - jesli wyrok rozwodowy jest nieprawomocny
    2/ skarga o wznowienie postepowania - gdy wyrok jest juz prawomocny (ale tu
    potrzebne jest wypelnienie przewidzianych w KPC przeslanek)
    Oba instrumenty moga doprowadzic do zmiany wyroku rozodowego - a o to chyba
    Ci chodzi :-)

    Na pewno nie ma natomiast w prawie polskim odrebnie regulowanej
    instytucji "uniewaznienia rozwodu"

  • 7. Data: 2003-12-30 19:54:15
    Od: "loretta" <l...@p...onet.pl>

    Zdecydowanie chodzi o przypadek drugi, bo wyrok juz jest prawomocny. Mogę
    prosić o podanie jakiegoś paragrafu odnośnie wspominanych przez Ciebie
    przesłanek? Nie bardzo wiem co mogę obszerniej opisać :_))) Chęć zmiany
    orzeczenia o winie to mnie interesuje ze względu na zaistniałe
    okoliczności - szantaż i zastraszanie.
    Dzięki za zainteresowanie

    http://www.gazeta.pl/usenet/