    From: "Buker" <x...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa zlecenie - pomocy
    Date: Thu, 7 Mar 2002 19:28:00 +0100

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.44.0203071756220.1582-100000@localho
    st...

    > Zacznijmy od tego że nie jest to umowa zlecenia, tylko do zlecenia
    > podobna, do której przepisy KC stosuje się odpowiednio, z mocy art. 750.

    Zacznijmy od tego Panie Gwidonie, że jest to umowa o pracę jedynie dla
    uniknięcia odprowadzania składek na ZUS ukryta pod pozorem umowy
    zlecenia.Polecam lekturę art. 22 par. 1 i 2 KP. Można domagać się ustalenia,
    że umowa zawarta przez autorkę postu jest w istocie umową o pracę.
    Przysługują jej więc de facto wszystkie prawa i obowiązki pracownika. A
    pracodawcy za takie praktyki grozi odpowiedzialność karna...