    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa zlecenie - pomocy
    Date: Thu, 7 Mar 2002 18:05:30 +0100

    On Thu, 7 Mar 2002, Myszoor wrote:

    > Mam umowę zlecenie od 11 miesięcy, jest przedłużana co miesiąc,

    Zacznijmy od tego że nie jest to umowa zlecenia, tylko do zlecenia
    podobna, do której przepisy KC stosuje się odpowiednio, z mocy art. 750.

    > wymiarze godzin. Czynności, które wykonuję w zastępstwie osoby, która
    > była na chorobowym - mam takie same w umowie zlecenie jak ona w angażu o
    > pracę (jest to osoba powołana i mianowana na to stanowisko).

    Wydaje mi się że w przypadku umowy o pracę nawiązanej mianowaniem oprócz
    prawa pracy mogą w grę wchodzić jakieś administracyjne przepisy, które
    zabraniają zatrudniać "na zastępstwie" osobę "z zewnątrz" - tzn. taką
    która nie jest zatrudniona w służbie cywilnej.

    > Jeszcze jedno czy mogą w umowie zlecenie narzucić mi w jakich godzinach
    > i ile godzin mam pracować w ciągu dnia(swoje czynności wykonuję
    > codziennie w godzinach pracy urzędu 8 - 16. tak mam określone w umowie).

    IMO tak, ponieważ nawet jeśli nie jest to pełna umowa o pracę, ze względu
    na rodzaj wykonywanych czynności niezbędne jest podporzadkowanie
    pracodawcy, a to dotyczy również ustalonych norm czasu pracy.

    > Czy mogę starać się o przywrócenie do pracy,czy w ogóle mogę coś z tym
    > zrobić?

    Nie jesteś pracownikiem, więc nie ma cię dokąd przywrócić. W razie
    wypowiedzenia umowy (zlecenia) możesz żądać odszkodowania za utracony
    zysk, jeśli wina leży po stronie osoby wypowiadającej.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)