eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoumowa przedstepna notarialna a ujawnienie w ksiedze wieczystej › Re: umowa przedstepna notarialna a ujawnienie w ksiedze wieczystej
  • Data: 2009-10-09 14:35:01
    Temat: Re: umowa przedstepna notarialna a ujawnienie w ksiedze wieczystej
    Od: kuba <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MZ pisze:

    > Ekhm, rozwiń myśl bo coś niejasno wyszło. W skrajnym przypadku pojawi
    > się kilka wpisów w dziale III. Wg mnie to właśnie pierwszy
    > "zarejestrowany" kupujący jest chroniony, a pozostali muszą odzyskać
    > wpłacone pieniądze od oszusta, co wcale nie musi być łatwe (patrz wątek
    > Bahamy). Natomiast pierwszy może sądownie wymóc sprzedaż na warunkach
    > ustalonych w umowie przedwstępnej.

    Wytłumaczę Ci na przykładzie:

    W dniu 9.10 o godzinie 11.00 X będący właścicielem mieszkania stawia się
    w kancelarii notarialnej i sprzedaje mieszkanie A, wskutek czego A
    nabywa własność w momencie podpisania umowy.
    O godzinie 12.00 X stawia się w innej kancelarii i sprzedaje mieszkanie
    B, wskutek czego B nabywa własność, ze względu na treść art. 5 Ustawy o
    księgach wieczystych i hipotece.
    O godzinie 13.00 X stawia się w jeszcze innej kancelarii i sprzedaje
    mieszkanie C. C nabywa własność z tych samych względów, co B.

    Załóżmy, że na tym koniec.

    Mieszkanie jest własnością C, a A i B mogą sobie ścigać X-a, wpakować go
    do pierdla i walczyć co najwyższej o odszkodowanie.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl