eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoumowa przedstepna notarialna a ujawnienie w ksiedze wieczystej › Re: umowa przedstepna notarialna a ujawnienie w ksiedze wieczystej
  • Data: 2009-10-12 18:36:34
    Temat: Re: umowa przedstepna notarialna a ujawnienie w ksiedze wieczystej
    Od: "eg" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Teraz uważaj - będzie ważna, ale będziesz mógł żądać uznania jej za
    > bezskuteczną w stosunku do ciebie, jako że uniemożliwia uczynienie zadość
    > twojemu roszczeniu, o którym strony transakcji wiedziały (art. 59 KC).

    To znaczy, jak? Proces przed sadem? I co wtedy jesli wygram? Kurcze, czy to
    wszystko nie mogloby byc prosztsze? W Holandii ponoc idzie sie do
    notariusza, ten ma podglad on line w ksiegi, podczas transakcji od razu
    zmienia stan (choc nie wiem czy to jest jakis rodzaj blokady pozniej
    zatwierdzany np. przez sad czy od razu pelna zmiana) i mozliwosc oszustwa
    jest duzo trudniejsza. Kiedy doczekamy sie czegos podobnego....?

    Wracajc do tematu, czy wystarczy wzmianka o umowie przedstepnej notarialnej
    by moc juz w miare spokojnie podpisac umowe glowna, czy jednak lepiej czekac
    na wpis do ksiegi umowy przedwstepnej notarialnej?