eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoumowa przedstepna notarialna a ujawnienie w ksiedze wieczystej › Re: umowa przedstepna notarialna a ujawnienie w ksiedze wieczystej
  • Data: 2009-10-12 13:02:57
    Temat: Re: umowa przedstepna notarialna a ujawnienie w ksiedze wieczystej
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    eg pisze:
    > i jeszcze jedno - jak myslicie lepiej kupic mieszkanie od developera czy na
    > rynku wtornym powiedzmy ok. 10 lat?
    >
    > jedno pytanie oczywiscie co rodzi mniejsze ryzyko jesli chodzi o mozliwosc
    > wtopienia pieniedzy? ale tez jakie inne pozaprawne zalety moze miec jedna
    > lub druga opcja?

    1. rynek wtórny - mieszkanie "używane" ale zwykle wykończone (ma
    podłogi, drzwi wew, pomalowane ściany, biały montaż, kafelki itd), tyle
    że niekoniecznie dokładnie tak jak byś chciał - więc prawdopodobny
    remont, chociaż niekoniecznie.
    10 lat to mieszkanie "dojrzałe", więc choroby wieku dziecięcego budynku
    już wyszły (osiadające ściany, cieknący dach, pękające mury, krzywiące
    się okna). To również raczej uregulowana sytuacja prawna (pozakładane
    KW, wydzielona działka, ustalona wspólnota i zarządca)
    Otoczenie pewnie też już jakoś urządzone (droga dojazdowa, chodniki,
    trawniki itp). Sąsiedzi mieszkają, więc możesz sprawdzić kogo/czego się
    spodziewać. Dodatkowo 10 lat temu budowali w lepszych lokalizacjach.
    Ogólnie: dokładnie widzisz co kupujesz, pod warunkiem że dokładnie
    obejrzysz towar.
    2. rynek pierwotny - dodaj "nie" do każdego elementu punktu 1. Na plus
    fakt że chyba (ale po ostatnich zmianach nie jestem pewien) od kredytu
    na zakup mieszkania na rynku pierwotnym odsetki możesz sobie od dochodu
    odliczać. Ogólne: kupujesz wizję developera, lub mieszkanie w którym
    jeszcze wszystko się może zdarzyć.

    "Prawnie" łatwiej chyba z mieszkaniem z wtórnego - na pierwotnym często
    gęsto developer zwleka z podziałem działki (jeśli wybudował kilka
    budynków lub robi inwestycję etapami) co baaardzo nie spodoba się bankowi.

    --
    MZ