  • 1. Data: 2004-12-29 06:56:41
    Temat: umowa o pracę + umowa o dzieło
    Od: Mik <a...@e...w.sygnaturce.pl>

    Witajcie!
    Czy możecie mi powiedzieć, co i jak, bo szukam na internetcie i nie
    umiem znaleźć. Pracuję, mam umowę o pracę (na czas określony),
    zarabiam około 450 zł/mies (na rękę), umowa o dzieło dotyczy strony
    internetowej 350zł/mies (tak pisze w umowie - i tyle dostaję na konto).
    Teraz mam okazję większą - znajoma chciałaby, żeby umowa o dzieło
    była spisana na mnie, na konkretną kwotę, dostaję z tej kwoty 10%. Czy
    mam jakiś podatek zapłacić? Wiem, że nie muszę, jeśli mój dochód
    jest mniejszy niż 2790 zł, ale to przekroczę.

    dzięki za wszelką pomoc i pozdrawiam Mik
    ps. Nie jestem ekonomistą ani prawnikiem i niestety nic, co znalazłem w
    sieci mi nic nie mówi :(

    --
    X=AleExtra, Y=poczta.onet.pl,
    w prosty sposób uzyskujemy recepturę na e-mail - X@Y

  • 2. Data: 2004-12-29 07:09:38
    Temat: Re: umowa o pracę + umowa o dzieło
    Od: Mik <a...@e...w.sygnaturce.pl>

    jeszcze dodam tylko, że studiuję - bo to było istotne kryterium :)

    dzięki i pozdrawiam Mik

  • 3. Data: 2004-12-29 10:08:07
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Mik wrote:
> [...]
    > mam jakiś podatek zapłacić? Wiem, że nie muszę, jeśli mój dochód
    > jest mniejszy niż 2790 zł, ale to przekroczę.

    No jak na mój gust to zapłacisz 15,2 % podatku. Nie ma sensu kombinowac.
    Powiedz znajomej że chcesz 10% + zwrot podatku.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 4. Data: 2004-12-29 23:03:43
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Asmodeusz"

    > No jak na mój gust to zapłacisz 15,2 % podatku. Nie ma sensu kombinowac.
    > Powiedz znajomej że chcesz 10% + zwrot podatku.

    jeśli potraktować dzieło faktycznie jak dzieło i zastosować 50% koszty
    uzyskania,
    to wyjdzie 9,5 % podatku.
    A kombonować nie ma co.

    macso

  • 5. Data: 2005-01-03 12:31:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    macso napisał(a):
    > Użytkownik "Asmodeusz"

    > jeśli potraktować dzieło faktycznie jak dzieło i zastosować 50% koszty
    > uzyskania,
    > to wyjdzie 9,5 % podatku.

    50% kosztów uzyskania nie porzysługuje przy umowie o dzieło a przy
    przekazaniu praw autorskich.
    Zupełnie przypadkiem przekazanie praw może być częścia umow od dzieło,
    ale to tyle punktów stycznych.

    Jak zlecę komus wymurowanie mi ścianki w biurze to to jest umowa od
    dzieło. Ale praw autorskich żadnych do tego muru wykonawca nie ma, więc
    i przekazać ich ani korzyści z nich ciągnąć nie może.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813