  • 71. Data: 2012-02-14 08:02:44
    Temat: Re: umowa najmu - wielu najemców
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.02.2012 02:23), Moon wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A po co ci ta "solidarność"?
    > Rok 1981 już był:)
    >
    > Jak masz umowę na kwotę X z najemcą, to ON odpowiada za całość - niech
    > sobie to ściąga od kolesia we własnym zakresie, chyba, że masz czas na
    > zabawę. Ty masz tylko jedno pytanie do niego: "Czy przelał pan kwotę X
    > na moje konto?" Bo jak nie, to papa!

    Już Ci tłumaczyłem. W skrócie - solidarność zobowiązania nijak Ci nie
    przeszkadza bawić się cały czas z jednym kolesiem, ale *dodatkowo*
    umożliwia Ci taką samą zabawę z drugim.

    Innymi słowy - solidarność zobowiązania pozwala Ci dowolnie sobie
    dobierać dłużnika z w/w pary.

    Po co bankowi poręczający kredyt? Jakby dłużnik się okazał
    niewypłacalny, albo "trudnowypłacalny", żeby bank mógł udać się do
    poręczającego i powiedzieć "ty płać, a z dłużnikiem się sam dogadaj".
    Tutaj tak samo.

    p. m.

  • 72. Data: 2012-02-14 15:44:21
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    > Już Ci tłumaczyłem. W skrócie - solidarność zobowiązania nijak Ci nie
    > przeszkadza bawić się cały czas z jednym kolesiem, ale *dodatkowo*
    > umożliwia Ci taką samą zabawę z drugim.

    Jak ktoś lubi zabawy, to owszem.
    Ale jak jest ich 3, a może 4... zaczyna być bardzo wesoło, choć oczywiście
    można.

  • 73. Data: 2012-02-14 16:43:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Feb 2012, Moon wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    Z grubsza tak.
    Powiązałbym to wprost z umową podnajmu między A i B, aby B miał
    pewność, że *po rozwiązaniu umowy i powiadomieniu właściciela*
    nie będzie odpowiadał za późniejsze długi A.

    W żadnym razie.
    Przecież zobowiązanie nie różni się zauważalnie od "solidarnego
    współnajmu" (poza większą niezależnością umowy).

    > A po co ci ta "solidarność"?

    Po to, o co była cała dyskusja.

    > Jak masz umowę na kwotę X z najemcą, to ON odpowiada za całość

    najemca bankrutuje, masz kolesia który z nim mieszkał,
    ale ów koleś Ci mówi "wypchaj się, ja z tobą nie mam umowy".
    Dokładnie tak jak Ci przedtem pisali.

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2012-02-14 19:19:49
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    > najemca bankrutuje, masz kolesia który z nim mieszkał,
    > ale ów koleś Ci mówi "wypchaj się, ja z tobą nie mam umowy".
    > Dokładnie tak jak Ci przedtem pisali.

    na szczęście czynsz płaci się Z GÓRY.
    tracę coś, wiadomo, zawsze się traci, ale oszczędzam papier, użerkę i
    zawracanie głowy z szukaniem pojedynczych lokatorów do mieszkania.

    moon