    From: g...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa najmu mieszkania. Czas oznaczony czy nieoznaczony?
    Date: 12 Jan 2005 10:21:21 +0100

    ><ciach> Podkreslam ze nigdzie nie jest napisane ile trwa ten okres
    > wypowiedzenia, dla kazdej ze stron.
    Przeciez to jest umowa na czas określony więc nie ma okresu wypowiedzenia.

    > Zaczalem czytac prawne rzeczy w necie, ale jak sie nie jest specem to ciezko
    > dac sobie z tym rade.
    > Doszedlem do tego ze:
    > w ustawie 21 czerwca 2001 o ochronie praw lokatorów itd. mowi ze jesli w
    > umowie jest czas oznaczony krótszy niz 3 lata, to umowa jest zawarta na czas
    > nieoznaczony.
    > Znalazlem tez na hodze, ze umowa na czas oznaczony musi miec tzw. date pewna i
    > jesli dobrze wniskuje, to do tego jest potrzebne poswiadczenie notarailne.

    Nic mi o tym nie wiadomo, że trzeba datę pewną na umowie

    > W zwiazku z tym moje pytanie:
    > Jak moge u diabla najszybciej rozwiazac ta umowe? I jaki mnie obejmuje okres
    > wypowiedzenia, jesli mnie wogole obejmuje?? Czy to umowa na czas oznaczony,
    > czy nieoznaczony?
    Nie ma okresu wypowiedzenia. Umowę mógłbyś rozwiązać gdyby wynajmujący rażąco
    naryszał postanowienia umowy. W przedstawionym poście to ty masz zamiar
    naruszyć umowę, więc zgodnie z prawem wynajmujący w przypadku zerwania umowy
    będzie mógł żądać zapłaty kwoty określonej w umowie lub całości czynszu
    (pomniejszonego o korzyści finansowe). Chyba, że się dogadacie.

    > Co robic?! Pomozcie, caly dzien dzis siedzialem i czytalem akty prawne i juz
    > mi sie w glowie kreci...blagam o szybka pomoc!!!

    Dogadać się. Znależć kodoś kto na Twoje miejsce wstąpi.