  • 11. Data: 2004-03-10 20:48:14
    Temat: Re: umowa licencyjna Microsoft
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Wed, 10 Mar 2004 20:54:25 +0100, na pl.soc.prawo, Robert Winkler
    napisal(a):

    > Tak więc wyrok FSA 2/03 nic nie wprowadza do tej dyskusji.

    Ciezko mi sie odniesc jako ze posiadam jedynie teze, niestety bez
    uzasadnienia, wiec jesli ktos posiada calosc orzeczenia i moglby udostepnic
    to bylbym wdzieczny.

    Niemniej art. 41 "... umowa o korzystanie z utworu, zwana dalej licencja,
    obejmuje pola eksploatacji wyraznie w niej wymienione" oraz art. 52 "Jezeli
    umowa nie stanowi inaczej, przeniesienie wlasnosci egzemplarza utworu nie
    powoduje przejscia autorskich praw majatkowych do utworu" wskazuje niestety
    na slusznosc interpretowania tejze umowy jako umowy licencyjnej.

    Rowniez art. 41 wskazuje, iz przeniesienie w drodze umowy lub w drodze
    dziedziczenia dotyczy autorskich praw majatkowych, zatem nie nalezy tego
    przepisu rozszerzac na licencje, ktorej pola eksploatacji sa w niej
    wymienione.

    Zreszta art. 50 literalnie wskazuje iz zwielokrotnienie, wprowadzenie do
    obrotu, najem, dzierzawa a nawet wprowadzenie do pamieci komputera sa
    odrebnymi polami eksploatacji - w szczegolnosci aburdalny wydaje sie tu
    ostatni z wymienionych zapisow.

    Nalezaloby jeszcze zwrocic uwage na art. 65 mowiacy iz "w braku wyraznego
    postanowienia o przeniesieniu prawa, uwaza sie, ze tworca udzielil
    licencji".

    Zas co do ograniczen zwiazanych z licencja OEM - polecam uwazna lekture
    art. 67 ktory wskazuje iz tworca moze zastrzec zakres, miejsce i czas
    korzystania z utworu - mozemy co najwyzej wszczac dyskusje czy plyta glowna
    spelnia wymagania zakresu i miejsca ale sklanialbym sie ku tezie ze tak.

    Natomiast narusza ona inne istotne postanowienia (uprawnienia nabywcy)
    wynikajace z art. 75 jako ze art. 76 wyraznie wskazuje iz "Postanowienia
    umow sprzeczne z art. 75 ust. 2 i 3 sa niewazne"

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 12. Data: 2004-03-10 22:01:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Winkler napisał:
    [..]
    > Tak więc wyrok FSA 2/03 nic nie wprowadza do tej dyskusji.

    Oczywiście, że wprowadza i to wyczerpująco.
    Tak samo jak wyczerpująco ten sąd określił kiedy jest sprzedaż licencji,
    a kiedy nie. I wszystko na temat. Że to orzeczenie dotyczyło celów
    podatkowych? Nie ma znaczenia - sąd określił przy okazji rodzaj
    transakcji :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 13. Data: 2004-03-10 22:11:00
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Kyniu w wiadomości
    <news:wc2ny7618qp1.bwh14ymjy6fs.dlg@40tude.net> powiedział(a) co
    następuje:

    > A kojarzysz moze sygnature orzeczenia??

    Daj pokój, Anormald ma tę sygnaturę ale ani w ząb nie rozumie
    orzeczenia. Z niego wynika coś CAŁKOWICIE innego niż chce udowodnić
    Anormald.

    --
    Olgierd
    Bad Brains, "I Against I"

  • 14. Data: 2004-03-10 22:13:56
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Robert Winkler w wiadomości
    <news:c2nrqh$njh$1@atlantis.news.tpi.pl> powiedział(a) co następuje:

    > Tak więc wyrok FSA 2/03 nic nie wprowadza do tej dyskusji.

    Anormald przytaczał ten wyrok w dyskusji ze mną w lipcu 2003 r. Później
    miałem nachodzenie w pracy, głuche telefony, takie tam buzdygańskie
    klimaty. Dziś ten tchórzliwy pajac ma parę spraw karnych, ale do tego Ci
    się nie przyzna. Zaś jego obrońcy moralności uważają, że wszystko jest
    OK :(

    --
    Olgierd
    "Gdy słowa stracą swoje znaczenie, ludzie stracą swoją wolność",

  • 15. Data: 2004-03-10 22:18:57
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    Galis wrote:

    > ty no nie jestem prawnikiem przytoczyłem tylko to co jest napisane w

    Po co dyskutujesz z tym pacanem ? Arnold (za przeproszeniem) Buzdygan to
    megaloman i idiota :> Jeszcze Cię pozwie do sądu za odpowiadanie mu na
    newsgrupie, albo co... ;P

    --
    Pozdrawia m.

  • 16. Data: 2004-03-11 01:55:37
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@r...NIESPAM.pl
    03.jasien.net

    > Po co dyskutujesz z tym pacanem ? Arnold (za przeproszeniem) Buzdygan to
    > megaloman i idiota :>

    Raczej przedewszystkim - mitoman

    > Jeszcze Cię pozwie do sądu za odpowiadanie mu na
    > newsgrupie, albo co... ;P

    lub nasle desiarzy czy tez najmie ludzi zeby dzwonili do ciebie, lub
    zadzwoni sam ale z budki telefonicznej (po tym jak w Krakowie toczy sie
    przeciw niemu sledztwo o grozby karalne, to sie wycwanila kanalia jedna)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____, uwaga na buzdygana:
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * ) http://www.raf256.com/arnold/
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"