  • 1. Data: 2004-03-10 13:21:32
    Temat: umowa licencyjna Microsoft
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    Mam takie pytanie w licencji Microsoftu np. na Offica nie jest powiedziane
    że umowa jest zawarta na czas określony a więc w myśl polskiego prawa jest
    na okres 5 lat.
    Jednak jest tam punk mówiący że umowa podlega prawu Irlandii.
    Czy ktoś sie orientuje czy według prawa Irlandii jeśli w umowie nie jest
    napisane na jaki okres jest ona zawarta to można programu używać dożywtonio
    czy jakoś tak.
    Nie wiem czy moje rozumowanie jest słuszne, prosze o komentarz

    Pozdr
    Galis

  • 2. Data: 2004-03-10 13:59:19
    Temat: Re: umowa licencyjna Microsoft
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Galis napisał:
    > Mam takie pytanie w licencji Microsoftu np. na Offica nie jest powiedziane
    > że umowa jest zawarta na czas określony a więc w myśl polskiego prawa jest
    > na okres 5 lat

    Microsoft nie udziela licencji lecz sprzedaje egzemplarze oprogramowania
    i możesz je używać tyle lat ile chcesz.

    > Jednak jest tam punk mówiący że umowa podlega prawu Irlandii.

    Buacha cha cha cha cha !!!!!!!!!!

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2004-03-10 14:15:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Galis napisał:
    > ty no nie jestem prawnikiem przytoczyłem tylko to co jest napisane w umowie

    Nie z Twojej wypowiedzi się śmiałem, tylko z zapisu w "licencji".

    > zresztą skoro twierdzisz że Microsoft nie udziela licencji to czemu dokument
    > który dostałem nazywa sie umowa licencyjana (nie jest to jeden program tylko
    > umowa na większą ilość programów)

    Dlatego, że M$ bardzo by chciał by to była umowa licencyjna, a nie
    sprzedaż egzemplarzy programu. Na szczęście dla klientów - a bardzo
    pechowo dla M$ - w zeszłym roku polski sąd jasno określił kiedy może być
    mowa o udzieleniu licencji, a kiedy nie.
    I to co nabywasz to egzemplarz programu i nic do niego M$ już nie ma -
    nie można Ci tylko go najmować lub dzierżawić.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 4. Data: 2004-03-10 14:17:51
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    > Buacha cha cha cha cha !!!!!!!!!!

    ty no nie jestem prawnikiem przytoczyłem tylko to co jest napisane w umowie
    licencyjnje a tak dokładnie jest tam napisane że podlega prawu Irlandii. A
    zresztą skoro twierdzisz że Microsoft nie udziela licencji to czemu dokument
    który dostałem nazywa sie umowa licencyjana (nie jest to jeden program tylko
    umowa na większą ilość programów)

    pzdr
    galis

  • 5. Data: 2004-03-10 15:25:54
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Galis" <g...@g...pl> wrote in message

> [...]
    dokument
    > który dostałem nazywa sie umowa licencyjana (nie jest to jeden program

    Nie dyskutuj z Buzdyganem. To chory człowiek. Pogłębiasz w ten sposób tylko
    jego chorobę.

  • 6. Data: 2004-03-10 15:44:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Kyniu napisał:
    > A kojarzysz moze sygnature orzeczenia??

    NSA z dnia 24 listopada 2003 w składzie 7 sędziów sygnatura FSA 2/03

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 7. Data: 2004-03-10 15:49:28
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Wed, 10 Mar 2004 15:15:44 +0100, na pl.soc.prawo, Arek napisal(a):

> [...]
    > sąd jasno określił kiedy może być mowa o udzieleniu licencji, a kiedy nie.
    > I to co nabywasz to egzemplarz programu i nic do niego M$ już nie ma

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 8. Data: 2004-03-10 16:30:02
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Wed, 10 Mar 2004 16:44:20 +0100, na pl.soc.prawo, Arek napisal(a):

    > NSA z dnia 24 listopada 2003 w składzie 7 sędziów sygnatura FSA 2/03

    Dzieki.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 9. Data: 2004-03-10 18:59:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poilkj" <l...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > Nie dyskutuj z Buzdyganem. To chory człowiek. Pogłębiasz w ten sposób
    tylko
    > jego chorobę.

    To już zaczyna się robić niesmaczne.

  • 10. Data: 2004-03-10 19:54:25
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

    > NSA z dnia 24 listopada 2003 w składzie 7 sędziów sygnatura FSA 2/03

    Szkoda ze ten wyrok dotyczy sposobu naliczania podatku VAT
    od sprzedaży egzemplarza programy
    w postaci samej licencji na jego użytkowanie
    bez przekazania fizycznej kopi tego programu.

    Handlowcy błędnie zinterpretowali zapis "ustawa o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym"
    i przyjeli dla takiej sprzedaży zerową stawke VAT
    a faktycznie powinna wynosić ona wówczas 22%
    Zerowa stawka zastrzeżona była dla
    transakcji między właścicielem praw do programu
    i na przykład lokalnym dystryburorem,
    dającą temu ostatniemu prawa do powielania programu
    i jego dalszej odsprzedarzy.
    Sprzedaż samej licencji, nawet bez nośnika,
    powinna być objęta 22% stawką VAT
    i to właśnie precyzuje wyrok FSA 2/03

    Tak więc wyrok FSA 2/03 nic nie wprowadza do tej dyskusji.

    --
    Robert Winkler