  • 21. Data: 2004-05-18 19:17:50
    Temat: Re: ukaranie pokrzywdzonego grzywna w sadzie
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "mar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:56c3.00000b3b.40aa5ca4@newsgate.onet.pl...

    > przepraszam Andrzeju. nie moja wina, ze odpowidadaja mi tylko osoby, ktore
    masz
    > w 'kilifie". ale nic pozytecznegoi nie straciles i nie smuc sie tym. ja
    juz
    > przestalam liczyc na rzetelna odpowiedz.

    rzetelną tzn. jaką? Taką jak chcesz usłyszeć?
    Ze sąd nie ma prawa i na pohybel sitwie?
    Więc jeszcze raz ja powiem.

    Sąd wysłał wezwanie na podany adres. Kolezanka (dziwne, że wszelkie
    nieszcześcia i problemy na tej grupie zawsze zdarzają się "koleżankom" '
    "kumplom", "wujkom" a rzadko samym pytającym :-) ) miała obowiązek
    zawiadomic sąd o zmianie miejsca pobytu, a chociażby o tym, że nie będzie
    przebywac w miejscu zamieszkania. Wiem, że w zasadzie nikt tego nie robi,
    ale obowiązek jest. Sad przesłał wezwania, następnie _zgodnie_z_prawem_
    uznał je za prawidłowo doręczone i zdecydował się _zgodnie_z_prawem_ ukarać
    niestawającą grzywną. Za nieusprawiedliwione niestawiennictwo. Bo to, że się
    nie wiedziało o terminie z tego powodu, że nie odbierało się wezwań nie
    usprawiedliwia. Teraz ma 7 dni na odwołanie się - zazwyczaj sąd to
    uwzględnia i uchyla grzywnę - ale nie musi.

    I jeszcze jedno zanim coś znowu napiszesz. Ta grupa to pl.soc.prawo a nie
    pl.soc.sprawiedliwość, pl.soc.logika, ani pl.soc.sens. Dlatego nie
    rozmawiamy tu o tym czy to jest sprawiedliwe, logiczne czy sensowne. Prawo w
    wielu miejscach nie jest sensowne, częśto nielogiczne, a sprawiedliwośc to
    znajdziesz w encyklopedii, pod "S".

    --
    Falkenstein

  • 22. Data: 2004-05-18 19:24:39
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w wiadomości
    > rzetelną tzn. jaką? Taką jak chcesz usłyszeć?
    > Ze sąd nie ma prawa i na pohybel sitwie?

    Nie musiałeś tak ostro;)
    Teraz jak nic chłoposzek się obraził:(((

    Pozdr
    Leszek

  • 23. Data: 2004-05-18 19:47:00
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Falkenstein wrote:
> [...]
    > przebywac w miejscu zamieszkania. Wiem, że w zasadzie nikt tego nie robi,

    A pózniej będzie chciała skargę na przewlekłość postępowania pisać...

    KG

  • 24. Data: 2004-05-18 19:53:31
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > miała obowiązek
    > zawiadomic sąd o zmianie miejsca pobytu,

    ...trwającej dłużej niż ???
    sorry, że się wcinam , ale już nie nadążam;

    g.

  • 25. Data: 2004-05-18 20:44:50
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c8dpkq$ttr$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > ...trwającej dłużej niż ???
    > sorry, że się wcinam , ale już nie nadążam;

    14 dni, tyle ile teraz leżą na poczcie awiza. W protokole przesluchania jest
    napisane drobnym druczkiem że została pouczona - na pewno jest. Z drugiej
    strony musiała trafić na sedziego ekstremistę, bo grzywny to się dość rzadko
    stosuje...

    --
    Falkenstein

  • 26. Data: 2004-05-18 20:48:42
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 18 May 2004 17:29:30 +0200, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > O tym że jest świadkiem też nie wiedziała?

    A od kiedy to swiadkowie maja obowiazek powiadamiania sadu o wyjazdach.
    Czy swiadkowie sa jasnowidzami kiedy sad wyznaczy rozprawe.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 27. Data: 2004-05-18 20:51:38
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Mieczyslaw wrote:
    > Teraz to przegiales. ZPO moze byc i ZUS-u, US-u i wielu, wielu innych
    > instytucji - a nawet od kolegi ( kto zabroni ).
    > A poza tym od kiedy to swiadek jest *zobowiazany* do dowiadywania sie czy
    > przypadkiem go nie wzywano. Moze dasz jakas podstawe prawna.

    Rozsądek.

    > Moim zdanie sedzia przesadzil.

    Przesadził. I co z tego?

    KG

  • 28. Data: 2004-05-18 20:51:39
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 18 May 2004 19:39:36 +0200, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    iace temu dostala odpis aktu oskarzenia. i od tamtej pory nic.

> [...]

    A poza tym od kiedy to swiadek jest *zobowiazany* do dowiadywania sie czy
    przypadkiem go nie wzywano. Moze dasz jakas podstawe prawna.

    Computers are useless. They can only give you answers.

  • 29. Data: 2004-05-18 20:55:49
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 18 May 2004 21:17:50 +0200, na pl.soc.prawo, Falkenstein napisał(a):

> [...]
    > "kumplom", "wujkom" a rzadko samym pytającym :-) ) miała obowiązek
    > zawiadomic sąd o zmianie miejsca pobytu, a chociażby o tym, że nie będzie

    Od kiedy to swiadkowie maja taki obowiazek ??? Moze jakas podstawa prawna .

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    Keep your friends close and your enemies close.

  • 30. Data: 2004-05-18 20:55:50
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A od kiedy to swiadkowie maja obowiazek powiadamiania sadu o wyjazdach.
    > Czy swiadkowie sa jasnowidzami kiedy sad wyznaczy rozprawe.

    od zawsze.
    w protokole przesłuchania jest klauzula o pouczeniu o obowiązkach - między
    innymi o obowiazku zawiadamiania o zmianie miejsca pobytu. Na pewno jest, bo
    przed chwilą sprawdziłem. I każdy przesłuchiwany na policji to podpisuje.
    Prawie nigdy się tego nie egzekwuje... ale w razie potrzeby można zahaczyc
    takigo świadka na 500 zł za to, że nie wiedział. Można doprowadzić przez
    Policję... po zatrzymaniu na 48 godzin, albo wsadzić do aresztu.

    --
    Falkenstein