    From: "KRZEM" <m...@s...pl000>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ucieczka kobiety w ciazy?
    Date: Tue, 5 Feb 2002 15:08:41 +0100

    > wyobrazasz sobie np. taka sytuacje: babka ma dziecko, ojciec biologiczny
    go nie
    > uznal, ona nie pozwala tegoz ostatniego do sadu, no i po pewnym czasie
    wyszla
    > za maz. i teraz po paru latach pojawia sie tamten facet i pozywa ja do
    sadu, bo
    > to przeciez jego dziecko....

    No a sytuacja wyżej wskazana? Kobieta ciężarna ucieka i wiąże się z innym
    który dziecko uznaje? Dlaczego uzależniać legitymację procesową od płci
    rodzica? Dlaczego rodzice mają być nierówni w prawach? Matka może wystąpić o
    zaprzeczenie rodzicielstwa a ojciec nie. I nie wynika to bynajmniej z zasady
    mater semper certa est, bo życie często dowodzi, że to nieprawda.
    Być może dobrym rozwiązaniem jest legitymacja procesowa prokuratora, ale
    nierówność jest odczuwalna.

    Marcin.