  • 231. Data: 2010-03-11 17:56:28
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message
    news:hnatpo$9ok$1@news.task.gda.pl...

    > czyli to samo, to co podalem to minimum :)
    > pytanie tylko ile to minimum wynosi w stanach

    Minimalne kwoty wymagane przez regulacje prawne są dużo mniejsze
    w USA i zależą od tego w jakim stanie mieszkasz. Dla stanu Wyoming
    na przykład, limit jest 25/50/20. Trzeba to czytać tak - dwie pierwsze
    liczby to maksimum odszkodowania jakie ubezpieczalnia pokrywa za
    uszkodzenia ciala, trzecia liczba to kwota maksymalnej odpowiedzialności
    ubezpieczalni za uszkodzenie mienia. Pierwsza liczba to maksimum na
    każdą osobę a druga maksimum przypadające na całe zdarzenie/wypadek.

    Co się dzieje gdy np. uszkodzisz komuś mercedesa wartego 100 tysięcy
    ma masz limit 20? Ano właściciel uszkodzonego mercedesa dostanie
    od Twojej ubezpieczalni zaledwie 20 tysięcy i aby dostać resztę musisz
    skarżyć sprawcę w sądzie. To samo dotyczy uszkodzeń ciała i kosztów
    medycznych... Gdy sprawca jest bezrobotnym lumpem i nie ma kasy
    gdzieś schowanej na swoim koncie w banku to żegnasz się z mercem... :-(
    Nie mówiąc już o tym jak Ci ktoś np. puknie z tyłu i Ci spowoduje paraliż
    lub kontuzję uniemożliwiającą Ci pracę - masz przechlapane bo
    odpowiedzialność ubezpieczalni jest ograniczona do tych 25 tysięcy dolców
    jeśli spra'wca wypadku nie wykupił większej polisy niż ustawowo wymagana
    to jesteś "screwed". Dlatego warto unikać w USA kiepskich dzielnic...

  • 232. Data: 2010-03-11 18:14:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > to jesteś "screwed". Dlatego warto unikać w USA kiepskich dzielnic...

    to ja juz wole taki system jak u nas :)

  • 233. Data: 2010-03-11 18:15:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Powiem tak: na aktuariusza się nie nadajesz.

    a rozwiniesz to jakos?

    szczegolnie z twierdzeniem ze zmniejszenie skladki nie mniejszy przychodu?

  • 234. Data: 2010-03-11 18:19:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci

    > Nie potrzeba 5mln policjantow, bo wlasciciel nieubezpieczonego pojazdu
    > tydzien po nieoplaceniu skladki dostanie wezwanie do zaplaty, ktore
    > zignorowane skonczy sie dosc dotkliwa kara (ok 5000zl z tego co pamietam).

    dobre, nawet bardzo, szkoda tylko ze nie ma to nic wspolnego z prawda :)

    > Proste i nieskomplikowane w utopii. Na planecie ziemia skonczy sie tym, ze
    > polowa ludzi bedzie jezdzic bez ubezpieczenia i kiedy przez takiego
    > wyladujesz na wozku - nie placz ze brak pieniedzy na rehabliitacje.

    a czy teraz czlowieku bez braku rozumowania, jak trafisz w wypadku na
    klienta bez oc, to zostajesz na lodzie?

    > Oczywiscie zawsze mozesz pozwac takiego Kowalskiego do sadu i sciagac z
    > jego 900zl wyplaty odpowiednie odszkodowanie. Baw sie dobrze. :-)

    wywazasz czlowieku otwarte drzwi, dzisiaj juz sa odpowiednie mechanizmu do
    tego stworzone

    > Statystyki jakies?

    poszukaj, moze znajdziesz

    > Zyj dalej w swoim blogim przeswiadczeniu, ze wszyscy uczciwie zaplaca OC
    > przed wyjechaniem gdziekolwiek. :-)

    ale ja wcale tego nei twierdze, teraz tez nei kazdy placi, o czym ci pisze,
    ale jakos to ignorujesz

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 235. Data: 2010-03-11 18:22:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > Myslisz, ze ludzie na tyle glupi, zeby jechac po kilku glebszych beda tez
    > mieli na tyle rozumu, zeby wykupic OC zanim pozycza samochod od zdzicha,
    > bo impreza w polwie a flaszek zabraklo?

    ale jak sam widzisz to niczego nie zmienia, niezaleznie za co placi sie oc,
    znajda sie tacy, co go nie zaplaca

    > Dodaj A do B i jeszcze kilku Kowalskich w pelnoletnich poldolotach
    > zwiazanych drutem do kupy, ktorzy chetnie skorzystaja z braku koniecznosci
    > placenia czegokolwiek. I co wychodzi? Bo mnie, ze na drogach bedzie o
    > wiele wiecej nieubezpieczonych kierowcow.

    tylko dlatego ze mierzysz wszystkich woja miarka

    > To nie utopia, to jest Polska. W Polsce za dymanie systemu zostaje sie
    > bohaterem osiedla, zamiast siedziec w pierdlu za narazanie zycia innych
    > ludzi.

    powtorze po raz kolejny, dzisiaj tez nei wszyscy placa oc, wiec zmiana
    obiektu ubezpieczenia, niczego na niekorzysc nie zmieni, a w kazdym raznie
    nie w tak drastyczny sposob jak to sugerujesz

  • 236. Data: 2010-03-11 20:40:23
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-11 12:06, niusy.pl pisze:

    > Jedno z drugim nie ma żadnego związku.

    Jak najściślejszy.

    --
    sp

  • 237. Data: 2010-03-11 23:24:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hn7o01$hvq$2@news.onet.pl Mario <c...@s...onet.pl>
    pisze:

    > i to jest właśnie chore
    Nie tylko to.

    --
    Jotte

  • 238. Data: 2010-03-11 23:27:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hn68et$60q$1@newsread1.aster.pl szerszen
    <s...@t...pl> pisze:

    > jak nie prowadzi, wtedy sie nie ubezpiecza, ale rowniez nie ma prawa
    > siasc za kolko
    Kompletnie nonsensowny pomysł. Sam wymyśliłeś?

    > bezsens to jest teraz, kiedy musisz ubezpieczyc samochod nie poruszajacy
    > sie po ulicach, bo tak
    Mieszasz aspekty, to co innego.

    > a posiadajac np 3 samochody musisz miec 3 ubezpieczenia, mimo iz i tak
    > tylko jednym samochodem na raz mozesz jezdzic
    Tu już prędzej.
    Chociaż każdy oddzielnie może się np. zapalić i poczynić szkody innym.

    --
    Jotte

  • 239. Data: 2010-03-11 23:29:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hn92a6$bk0$1@inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
    pisze:

    > Ciągle się przejmujesz tym, że to śmieszne.
    Dobrze, już dobrze, uspokój się.
    Masz prawo śmiać się z czego chcesz, ja się wycofuję.

    --
    Jotte

  • 240. Data: 2010-03-11 23:38:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hn8blm$52i$1@nemesis.news.neostrada.pl Maddy
    <m...@e...com.pl> pisze:

    > Jedno zdanie, a ile mówi o człowieku.
    Jedno?
    Ileż razy już się osobnik przedstawił...

    --
    Jotte