    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: trybunał, zasiłek chorobowy, premia uznaniowa
    Date: Mon, 30 Jun 2008 20:37:41 +0200

    darw pisze:

    > Pracodawca przy wyliczaniu zasiłku chorobowego oczywiście (na podstawie
    > regulaminu wynagradzania) nie uwzględnił premii, ani ich nie wypłacał w
    > trakcie pobierania zasiłku.

    Zasiłek chorobowy oblicza się nie na podstawie regulaminu wynagradzania
    tylko na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 1999 roku o świadczeniach
    pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
    (Dz.U.05.31.267 z późniejszymi zmianami). Regulamin wynagradzania w
    zasadzie nic do tego nie ma. jeśli pracodawca źle policzył i wypłacił
    zasiłek trzeba się zwrócić do ZUS-u (art. 63 ust. 1 ustawy).

    > Pytania do Grupowiczów:
    > 1. Czy wyrok TK działa 'od razu', czy dopiero po opublikowaniu w Dz.Ust?

    Są różne zdania na ten temat.

    > 2. Jakie działania przedsięwziąć w celu uzyskania wyrównania świadczeń od
    > pracodawcy za okres zatrudnienia? Myślę o skierowaniu pisma jak poniżej, a
    > jeśli ono nie poskutkuje - to skierowanie sprawy do sądu.

    ZUS.

    > 3. Czy w przypadku rozwiązania sądownego możliwe jest uzyskanie odsetek (od
    > dnia złożenia pozwu/od dnia wyroku/od dnia wypłata zaniżonych świadczeń)

    Tak.

    > 4. Czy świadczenia z ZUS zostaną skorygowane na podstawie poprawionego przez
    > pracodawcę druku Z-3, czy konieczne jest odrębne występowanie do ZUS?

    ZUS.

    > 5. Czy w poniższym piśmie należy wskazać pracodawcy oczekiwany termin
    > realizacji, np. 30 dni?

    Do pisania do pracodawcy szkoda papieru.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."