    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 27 Sep 2014 01:40:33 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: testament
    <Pine.WNT.4.64.1409241819190.5304@quad>
    <2...@t...pl>
    <Pine.WNT.4.64.1409251028550.3664@quad>
    <2...@t...pl>
    <Pine.WNT.4.64.1409251946010.1728@quad>
    <2...@t...pl>
    <Pine.WNT.4.64.1409261056270.3580@quad>
    <2...@t...pl>

    On Fri, 26 Sep 2014, szerszen wrote:

    > Powinno wszystkich, ułatwiając i upraszczając takei rzeczy.

    Już pisałem - nie wiem gdzie, ale taka *komplikacja* prostego
    przepisu (czynienie wyjątku co do zasady rozporządzania)
    *gdzieś* odbiłoby się czkawką.

    > Dobrze wiesz że nie może ;)

    Skoro mu się nie podoba :P

    > Wybacz, ale skoro przepisy są dla spadkodawcy,
    > to co sądowi do tego,

    Sądowi nic.

    > dlaczego nie lubię swojego spadkobiorcy i dlaczego chcę go
    > wydziedziczyć. Szczególnie że takie sprawy częśto są mocno subiektywne.

    Przecież to nie sąd ustalił ograniczenie, a Sejm :>

    > Więc wracamy do początku, sąd jak zwykle wie lepiej

    Nie, *SEJM* wie jak "zrobić ci dobrze"!
    Czego Ty chcesz od sądu, skoro praktycznie ma związane ręce?

    > A jakie to ma znaczenie, skoro te prawa zaczynają być czysto
    > wirtualne ;)

    Formalne.
    Bardzo istotne, bo ułatwia to o co się awanturujesz - procedowanie :>
    A że nie po myśli... cóż.

    > No super, a jak będę chciał wydziedziczyć swojego syna, bo uwiódł moją
    > młodą żonę, to sąd mi też na to nie pozwoli, bo nie spełni wymogów
    > ustawy ;) Reasumując, jest jak napisałem na początku, testament w
    > naszym prawie, to taka sztuka dla sztuki.

    Testament a wydziedziczenie to dwie RÓŻNE sprawy.
    Zasadniczo różne (o zachowek).

    > Przemyśl ten o uwiedzeniu żony ;)

    Podejrzewam, że kwalifikuje się do uznania.

    > Widzsz, z jednej strony uznał, a z drugiej strony sąd uzna inczaej, bo
    > nie było podstaw do wydziedziczenia. Z jednej strony prawo jest jak
    > piszesz dla spadkodawcy, a z drugiej strony sąd może uznać inaczej.

    Reklamacje na Wiejską do W-wy :>

    > Jasne, jak sąd łaskawie uzna, że są ku temu podstawy.

    Co do testamentu nie ma takich ograniczeń.

    > PS. Ja rozumiem co do mnie piszesz, rozumiem też przepisy którymi się
    > podpierasz, jednak się z nimi nie zgadzam i tyle ;)

    Ale ciągle mieszasz wydziedziczenie (praktycznie niewykonalne)
    z testamentem!

    pzdr, Gotfryd