eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawotermin oddania budynku do użytku a podpisanie aktu i zakładanie księgi wieczystej › Re: termin oddania budynku do użytku a podpisanie aktu i zakładanie księgi wieczystej
    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: termin oddania budynku do użytku a podpisanie aktu i zakładanie
    księgi wieczystej
    Date: Wed, 10 Jun 2009 08:58:32 +0200

    Dominik pisze:

    > kupuje mieszkanie na rynku pierwotnym od spółdzielni mieszkaniowej która
    > jest inwestorem. Termin oddania budynku do użytku to najpóźniej
    > 1.09.2009 r. ale w spółdzielni dowiedzialem się że jak zapłacę szybciej
    > całą kwotę to już dostanę klucze i będzie moje. Tylko zastanawia mnie
    > jedna rzecz. Oczywiście na ten cel zaciągany jest kredyt hipoteczny.
    > Czy może zostać podpisany akt notarialny z datą np. 1.08.2009 r.
    > przeniesienia własności ze spółdzielni na mnie skoro budynek zostaje
    > oddany dopiero 1.09.2009 r??? czy może jest to możliwe dopiero po tym
> [...]

    Witaj
    Tak jak Ci przedpiśćcy napisali trzeba uważać i to bardzo na
    przynajmniej 2 kwestie:
    1. KW można założyć dopiero gdy lokal zostanie wyodrębniony. Wcześniej
    po prostu się nie da, więc możliwe że mieszkanie owszem dostaniesz, ale
    na papiery będziesz musiał sporo poczekać. Ze względu na ubezpieczenie
    kredytu hip. może się to mocno nie kalkulować.
    2. Wyodrębnienie lokalu to również udział w działce. Powszechnym
    niestety jest że developer kupuje jedną dużą działkę i stawia tam
    osiedle (często w kilku etapach rozłożonych na wiele lat) a akty
    notarialne podpisuje dopiero gdy podzieli tą działkę na mniejsze zgodnie
    z tym co wybudował. To, że Twój budynek już stoi nie musi oznaczać że
    działka da się podzielić, a wtedy patrz p. 1. Taka sytuacja to np. norma
    w warszawskich Markach, myślę że gdzieś indziej też się to może zdarzyć
    więc uważaj. Dokładnie przeczytaj umowę.

    Dodatkowo sprawdzaj regularnie KW działki na której staje budynek. Może
    się zdarzyć że developer się nie wywiąże finansowo w stosunku do
    podwykonawców albo popadnie w długi i ktoś wejdzie na hipotekę. Żeby się
    nie okazało że kupiłeś mieszkanie które już na dzień dobry ma obciążenie
    hipoteczne (wtedy bank który daje Ci kredyt po prostu się wycofa i leżysz).

    Generalnie przy kupnie mieszkania nic na "huraaa". Wiem że chciałoby się
    zamieszkać jak najszybciej, ale jeśli teraz coś skopiesz to płacić będą
    jeszcze Twoje dzieci. Nie wolno się spieszyć.

    --
    MZ