  • 1. Data: 2009-01-01 15:10:16
    Temat: oczekiwanie na dowód osobisty a czynności prawne
    Od: "Katarina" <k...@g...pl>

    Witam serdecznie.

    Wyszłam niedawno za mąż; zmieniłam nazwisko, złożyłam wniosek o zmianę dowodu
    osobistego. Zgodnie z prawem, od dnia ślubu posługuję się nowym nazwiskiem,
    ale do czasu odbioru DO, poza odpisem aktu małżeństwa, nie mam oczywiście
    niczego "urzędowego".

    Dowód odbieram za miesiąc. Co w tym czasie z czynnościami prawnymi? Umowy o
    pracę, kredyty, itp? Co w przypadku, jeśli nie mogę spokojnie czekać w tej
    luce czasowej i muszę wykonać czynność prawną? Nowe nazwisko + stare dane
    identyfikacyjne z dotychczasowego dowodu osobistego?

    Proszę o nieco światła. :)
    K.

  • 2. Data: 2009-01-01 15:38:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Katarina wrote:
> [...]
    > luce czasowej i muszę wykonać czynność prawną? Nowe nazwisko + stare dane
    > identyfikacyjne z dotychczasowego dowodu osobistego?

    stary dowód/paszport plus akt małżeństwa?

  • 3. Data: 2009-01-01 19:49:42
    Od: "Katarina Machała" <k...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > stary dowód/paszport plus akt małżeństwa?

    A bardziej konkretnie?
    Np. umowa, w której konieczny jest numer i seria dowodu.
    Nowe nazwisko + dane ze starego dowodu? A po otrzymaniu nowego dowodu,
    "aneksowanie" umowy nowymi danymi?

    Nie znalazłam żadnych aktów prawnych regulujących tę cholerną poczekalnię,
    stan zawieszenia. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych milczy w
    tej sprawie.

    Czy ktoś wie, jak to KONKRETNIE, technicznie wygląda?

    K.

  • 4. Data: 2009-01-01 21:01:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Katarina Machała wrote:

> [...]
    > tej sprawie.
    >
    > Czy ktoś wie, jak to KONKRETNIE, technicznie wygląda?

    Wiesz.
    Dopóki nikt starego dowodu nie unieważnił to on ciągle jest ważny, więc
    jak musisz to jak najbardziej możesz go użyć.
    Z tym, że jakoś nie widze powodu aneksowania umowy z powodu zmiany numer
    dowodu.

  • 5. Data: 2009-01-02 13:14:11
    Od: kam <...@...pl>

    Katarina Machała pisze:
    > A bardziej konkretnie?
    > Np. umowa, w której konieczny jest numer i seria dowodu.

    a naprawdę jest konieczny?

    > Nowe nazwisko + dane ze starego dowodu?

    oraz odpis skrócony aktu małżeństwa nr...

    KG

  • 6. Data: 2009-01-04 02:33:40
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Przechlapane :(

    Niezaciekawie.

    > Wiesz.
    > Dopóki nikt starego dowodu nie unieważnił to on ciągle jest ważny, więc
    > jak musisz to jak najbardziej możesz go użyć.

    Ano możesz... Klasyczny przypadek sprzed paru dni: prosta zmiana adresu. Jest
    aktualne urzędowe potwierdzenie zameldowania na nowym miejscu i formularz z
    terminem odbioru nowego dowodu. Rozwiązana w międzyczasie umowa z bankiem,
    podany oczywiście nowy adres do korespondencji i ...cały czas korespondencja z
    danymi osobowymi płynie sobie do obcych ludzi. Nic bydlaki nie wyślą pod
    właściwy adres, póki nie przyjedzie się do nich z nowym dowodem osobistym
    (przez grzeczność nie podam nazwy banku).
    Z Telekomuną drobne problemy, ale chyba wynikające tylko z bałaganu w firmie.
    Brak problemów z energetyką, gazownią, spółdzielniami i US.
    BTW, do wymiany jeszcze prawo jazdy, wszelkie lekidymacje :) ew. dowód
    rejestracyjny samochodu. Dobrze, że w paszporcie nie ma adresu :).

    Pozdrawiam

    Czapla