  • 1. Data: 2011-01-13 07:38:52
    Temat: teoretycznie..
    Od: Szara Masa <s...@p...fm>

    Mocno irytujące wydaje mi się grzebanie przy emeryturach "normalnej"
    siły roboczej takiej jak ja, podczas gdy rząd bardzo zgrabnie wykręca
    się od podniesienia wieku emerytalnego mundurowym.
    Często jako powód jest podawana jakaś "umowa społeczna".
    1. Na jakiej "umowie społecznej" opierają się rządzący?
    2. Czy miałby sens wniesienie przeze mnie "szarą siłę roboczą" jakiegoś
    pozwu w sprawie nierównego traktowania przez instytucje państwowe, które
    tak nierówno traktują swoich obywateli?
    pzdr
    Szara Masa

  • 2. Data: 2011-01-13 07:53:43
    Temat: Re: teoretycznie..
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Szara Masa napisa?(a):

    > 2. Czy miałby sens wniesienie przeze mnie "szarą siłę roboczą" jakiegoś
    > pozwu w sprawie nierównego traktowania przez instytucje państwowe, które
    > tak nierówno traktują swoich obywateli?

    Pytanie: czy ktos Ci zabraniał wstąpienia do służby w służbach
    mundurowych? Chodzi mi o to, że przywileje były (są) także i po to aby
    ktoś chciał tam służyć (służba to nie jest praca).

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 3. Data: 2011-01-13 09:13:04
    Od: "Kubba Bubba" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Szara Masa" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    <ciach>

    Na Twoje pytania odpowiedzieć nie potrafię, ale dodam coś od siebie - uważam
    że zabieranie emerytur osobom pracującym jest jednym z głupszych i
    najbardziej wstrętnych pomysłów ekipy rządzącej.

    Państwu nic do tego co robię w swoim czasie wolnym - na emeryturze mogę
    całymi dniami pić piwo, łowić ryby albo pracować. Emerytura to moje
    pieniądze które przez całe życie oddawałem zusowi i ów zus ma mi je oddać -
    kropka.

    No chyba że emeryturę potraktujemy jak świadczenie socjalne które uznaniowo
    przyznaje Państwo - w takim razie chcę uznaniowo płacić lub nie płacić
    składek emerytalnych.

    Pzdr,

  • 4. Data: 2011-01-13 09:55:52
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > 2. Czy miałby sens wniesienie przeze mnie "szarą siłę roboczą" jakiegoś
    > pozwu w sprawie nierównego traktowania przez instytucje państwowe, które

    Wygodniej jest 'zabrac" czesxc z OFE, mniz pozwolic emerytom i rencistom
    zarabiac tyle ile chca (wszag jesli rencista wiecej zarobi - wiecej
    odprowadzi do ZUS-u, a tym samym sfinansuje bardziej swoja rente).
    No coz, lepiej "biednym zabrac"... niz pozwolic im zarobic

  • 5. Data: 2011-01-13 10:05:21
    Od: Szara Masa <s...@p...fm>

    W dniu 2011-01-13 08:53, januszek pisze:
> [...]
    > mundurowych? Chodzi mi o to, że przywileje były (są) także i po to aby
    > ktoś chciał tam służyć (służba to nie jest praca).

    a próbowałem, nie powiodło się - dłuższy temat.

    co do problemów z obsadzeniem służb to może w dużych metropoliach
    występuje taki problem, nie sądzę żeby takie problemy występowały w
    mniejszych miejscowościach.

    Czym służba różni się według ciebie od pracy? mam sporo znajomych
    mundurowych i nie widzę żeby ich służba/praca spowodowała jakieś
    negatywne następstwa w ich zdrowiu fizycznym czy psychicznym.

  • 6. Data: 2011-01-13 10:32:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Szara Masa napisa?(a):

    > Czym służba różni się według ciebie od pracy? mam sporo znajomych
    > mundurowych i nie widzę żeby ich służba/praca spowodowała jakieś
    > negatywne następstwa w ich zdrowiu fizycznym czy psychicznym.

    Miałem na myśli inne przepisy regulujące prace i służbę a nie jakieś
    faktycznie lub mityczne następstwa. Chodziło mi o to, że ludzie zostali
    przyjęci do służby państwowej na konkretnych warunkach, które określały
    także i kiedy otrzymają państwową emeryturę. I to jest jak myślę,
    największy kłopot w reformie.

    j.

  • 7. Data: 2011-01-13 10:50:06
    Od: Szara Masa <s...@p...fm>

    W dniu 2011-01-13 11:32, januszek pisze:
> [...]
    > przyjęci do służby państwowej na konkretnych warunkach, które określały
    > także i kiedy otrzymają państwową emeryturę. I to jest jak myślę,

    No tak, ale mamy aktualnie kryzys, niż demograficzny, powodzie itd.. i
    państwo bez żenady chce mi przedłużyć o 2 lata wiek emerytalny, przy
    czym widzi szalony problem żeby sięgnąć do kieszeni swoich piesków - po
    prostu telepie mnie jak to słyszę

  • 8. Data: 2011-01-13 10:54:23
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > widzi szalony problem żeby sięgnąć do kieszeni swoich piesków - po prostu

    No a kto cię będzie pałował jak wyjdziesz na ulicę? Państwo nie jest głupie
    ;)

    K.

  • 9. Data: 2011-01-13 13:43:07
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 13.01.2011 11:54, Konrad wrote:
    > No a kto cię będzie pałował jak wyjdziesz na ulicę? Państwo nie jest
    > głupie ;)

    Nie państwo tylko idioci utożsamiający się z państwem, którzy zazwyczaj
    skutki swoich decyzji obserwują już na zesłaniu politycznym. W
    stabilnieszych państwach można o nich jeszcze mawiać 'marionetki
    establishmentu'. Lecz nie u nas.

    U nas, z braku rodzimego establishmentu, są to chyba wyłącznie
    marionetki agenturalne, bo nawet Rysie są za małe, żeby działać na
    wyłącznie swój interes.

    mi

  • 10. Data: 2011-01-13 17:23:58
    Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl>

    > Pytanie: czy ktos Ci zabraniał wstąpienia do służby w służbach
    > mundurowych? Chodzi mi o to, że przywileje były (są) także i po to aby
    > ktoś chciał tam służyć

    Jasne - straszne mają problemy żeby znaleźć chętnych:
    http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article
    ?AID=/20110113/LUBLIN/410728975

    K.