  • Data: 2006-05-28 21:35:26
    Temat: Re: takie pytanie o kategorię D
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sam sobie odpowiedz na to pytanie :P
    >
    > Kategoria D to jest niezdolnosc do sluzby wojskowej w czasie pokoju.

    Czyli formalnie rzecz biorąc jestem w rezerwie czy nie? Niby nie mam wpisu o
    przeniesieniu do rezerwy, a jednak w jakimś dzienniku ustaw znalazłem coś
    takiego:

    2. Nie udziela się zgody na służbę w obcym wojsku lub obcej organizacji
    wojskowej pomimo spełnienia warunków określonych w ust. 1, jeżeli obywatel
    polski, ubiegający się o zgodę:

    1) został przeniesiony do rezerwy wskutek uznania przez
    właściwą komisję lekarską za niezdolnego do czynnej służby wojskowej w czasie
    pokoju (kategoria "D" zdolności do czynnej służby wojskowej)

    Z powyższego wynika, że kategoria D odpowiada przeniesieniu do rezerwy. Czy
    więc na krótkie pytanie w stylu: "Jesteś przeniesiony do rezerwy?" mam
    odpowiadać "tak" czy "nie"?