  • 1. Data: 2004-10-14 21:58:57
    Temat: tak sobie spam
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    dostałem takiego maila

    Jezeli jestes zainteresowany praca w domu zapraszam na
    strone:
    http://mlm_praca.w.interia.pl

    odiwedziłem strone..
    i generalnie chodzi o to ze klijent mi przyśle liste adresów roznych
    klijentow ja im poczta wysylam wlasny adres i 20 zyla w kopercie
    zakamuflowane gazeta aby na poczcie sie nikt nie polakomił :) i generalnie
    taki dokument z moim adresem krazy po sieci i inni "biznesmeni" :) wysylaja
    mi po 20 zyla :) tak przynajmniej zrozumiałm choć przyznam szczeże zbyt
    uważnie nie czytałem...

    czy to jest legalne??? pytam bo nic o podatkach tam nie wspominają z tego
    rodzaju działalności, się zastanawiam co mam nadawcy odpowidźieć :) wsumie
    napisalem mu ze dla mnie to 286 KK ale prawnikiem nie jestem wiec moze sie
    myle, moze jest to legalne???

    pozdrawiam...

  • 2. Data: 2004-10-14 22:36:27
    Temat: Re: tak sobie spam
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JDM" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    To jest piramidka. Przed wojną tak rowery sprzedawali. Klasyka. Oszustwo, bo
    w pewnym momencie braknie chętnych i Ci na końcu wpłacą 20 zł, ale już nigdy
    pieniędzy od nikogo nie dostaną.

  • 3. Data: 2004-10-15 07:12:37
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    Użytkownik "JDM" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > dostałem takiego maila
    (...)
> [...]
    > napisalem mu ze dla mnie to 286 KK ale prawnikiem nie jestem wiec moze sie

    To się kiedyś nazywało "łańcuszek św. Antoniego" i wersji nieszkodliwej
    polegało na wysyłaniu kartek pocztowych ;)
    Na oko, nikt tu nikogo nie oszukuje, procedura jest prosta i zrozumiała, a
    jeżeli przychód zostanie zgłoszony do opodatkowania, to chyba nie ma w tym
    nic nielegalnego?
    Natomiast, każdy kto ukończył (ze zrozumieniem) kurs arytmetyki na poziomie
    szkoły podstawowej łatwo zauważy, że gdyby to miało działać, każdy naiwny
    musiałby pozyskać kolejnych 10 naiwnych, co daje przyrost naiwnych w tempie
    wykładniczym i pula naiwnych skończy się nie później niż w 6 kroku -
    zakładam, że naiwnych jest w naszym kraju mniej niż 1.000.000 :)
    nn

  • 4. Data: 2004-10-15 07:17:29
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

> [...]
    bo
    > w pewnym momencie braknie chętnych i Ci na końcu wpłacą 20 zł, ale już

    Moim zdaniem, nie można tego nazwać oszustwem, a co najwyżej żerowaniem na
    chęci szybkiego zysku połączonej z brakiem wyobraźni :)
    nn

  • 5. Data: 2004-10-15 08:58:59
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/15/2004 9:17 AM, Nikodem Nijaki wrote:

    > Moim zdaniem, nie można tego nazwać oszustwem, a co najwyżej żerowaniem na
    > chęci szybkiego zysku połączonej z brakiem wyobraźni :)
    > nn

    Oszustwo jest ewidentne, bo "oferent" wytwarza u oszukiwanego fałszywe
    wypbrażenie co do istniejącej rzeczywistości i zdarzeń przyszłych w celu
    osiagnięcia korzyści.

    Przykładowy cytat:

    "BĘDZIESZ W STANIE ZAROBIĆ 100.000 ZŁOTYCH W CIĄGU ROKU ZA REKLAMĘ W
    INTERNECIE I WYSYŁANIE E-MAILI!!!"

    Równie dobrze można zapisać, że po wpłaceniu 50 zł na moje konto wszyscy
    możecie zostać prezesami Orlenu i mieć kilkaset tysięcy pensji
    miesięcznie - co pozostaje w jaskrawej sprzeczności z życiowym
    doświadczeniem.
    O ile jednak wiedza na temat ilosci Orlenów i ilosci ich prezesów jest
    raczej powszechna, o tyle wiedza o możliwości uzyskania skromnej zapłaty
    za udział w masowej akcji marketingowej już nie.
    Nieotrzymanie zapłaty za świadczenie nie wynika w powyższym systemie z
    ryzyka biznesowego, co byłoby zrozumiałe i akceptowalne - lecz jest
    immanentną cechą oferty - oferent wie od samego popczastku, że ostatni w
    łańcuszku nigdy nie otrzymają zapłaty, więc informowanie ich, że
    hipotetycznie jest ona możliwa jest oszustwem.
    Możnaby odpowiedzieć, że sami sobie winni, bo nie znaleźli "następców" -
    jednakże liczba ludzi na globusie jest ograniczona, tych z dostepem do
    sieci szczególnie.

    Podstawiając więc warunki rzeczywiste do "wzorów" z oferty otrzymamy
    ujemny wynik inwestycji dla określonej grupy inwestorów - proponowanie
    inwestycji z ujemnym wynikiem, znanym z góry jest oczywiście oszustwem.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-10-15 09:13:11
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    Oszustwo, bo

    > Oszustwo jest ewidentne, bo "oferent" wytwarza u oszukiwanego fałszywe
    > wypbrażenie co do istniejącej rzeczywistości i zdarzeń przyszłych w celu
    > osiagnięcia korzyści.

    Problem w tym, że ten "oferent", czyli kolejny naiwny, ma przeświadczenie,
    że to dobry interes, bo sam w niego wszedł ;)
    a poza tym "szkodliwość społeczna" czynu jest znikoma, bo wyłudził co
    najwyżej po 20 zł od 10 delikwentów, więc tego typu działalność można
    oceniać wyłącznie w kategoriach głupoty ...
    nn

  • 7. Data: 2004-10-15 09:23:31
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

> [...]

    > ujemny wynik inwestycji dla określonej grupy inwestorów - proponowanie
    > inwestycji z ujemnym wynikiem, znanym z góry jest oczywiście oszustwem.

    Tu bym polemizował ;)
    "Oferent" (z wyjątkiem inicjatora) nie wie, w którym oczku łańcuszka się
    znajduje, więc nie może ocenić ilu jeszcze potencjalnych chętnych istnieje w
    puli "naiwnych", zatem nie działa w złej wierze ...

    nn

  • 8. Data: 2004-10-15 09:56:56
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2004 23:58:57 +0200, JDM napisał(a):
    > dostałem takiego maila
    >
    > Jezeli jestes zainteresowany praca w domu zapraszam na
    > strone:
    > http://mlm_praca.w.interia.pl

    [...]

    > czy to jest legalne??? pytam bo nic o podatkach tam nie wspominają z tego
    > rodzaju działalności, się zastanawiam co mam nadawcy odpowidźieć :) wsumie

    Spam reklamowy legalny raczej nie jest... :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 9. Data: 2004-10-15 10:10:27
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    > Spam reklamowy legalny raczej nie jest... :)

    Bez przesady ;)
    Człowiek chciał się tylko podzielić swoimi moralnymi rozterkami :)
    nn