  • 11. Data: 2004-10-10 15:26:16
    Temat: Re: szyfrowana partycja i nalot
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    news:ckbict$o45$1@news.onet.pl...

    > Zapewniam Cie, ze gdyby chodzilo o glosne morderstwo, lub gdybys bzykal
    > panienke jakiegos wysoko postawionego komendanta, to baaaardzo bys sie
    > zdziwil jak szybko mozna odszyfrowac partycje.

    Tak ? A w jaki sposob ? Chyba obcinajac kolejne palce osobie, ktora zna
    haslo, w celu przekonania jej do jego ujawnienia, lub tez zblizonym
    sposobem, na przyklad liczac, ze szyfrujacy byl na tyle nieostrozny, ze
    przechouje gdzies haslo na papierze lub w niezaszyfrowanym pliku. Ale moze
    czegos nie wiem i jestem w bledzie, moze znasz jakies tego rodzaju
    spektakularne przyklady na rozszyfrowanie czegos spod 3DES'a albo AES'a ? Bo
    ja zyje w przekonaniu, ze moja 3DES'owa partycja jest "nie do ruszenia". I
    bardzo chetnie bym sie przekonal, ze ewentualnie nie mam racji, to bym wtedy
    przeszedl na AES'a.

    marekz

  • 12. Data: 2004-10-10 15:37:44
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Oct 2004 16:52:12 +0200, SDD <s...@t...wszechwiedza.pl>
    napisał:

> [...]
    > panienke jakiegos wysoko postawionego komendanta, to baaaardzo bys sie
    > zdziwil jak szybko mozna odszyfrowac partycje.

    jaczej by się przekonał jaki wpływ na postawę ludzi którzy nie chcą
    współpracować ma umiejętnie wykonany masaż stóp. Pałami...

    --
    Falkenstein

  • 13. Data: 2004-10-10 16:07:45
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Sat, 09 Oct 2004 11:12:57 +0200, Przemek R. napisał(a):
    > ale wtedy maja uzasadnienie by zabrac komputer. (na pewien czas)

    Czy jezeli zabiora i nic nie zdzialaja (czytaj nic nie moga udowodnic)
    bo AES to nie takie hop hop to czy moge sie domagac jakiejs rekompensaty?
    I na jak dlugo moga zabrac?
    Bo jesli sie upra pozycza jakis superkomputer to powiedzmy za kilkanascie
    lat moze im sie udac (mam wredny zwyczaj ustawiania upiornie dlugich hasel ;-) )
    I co jesli dysk po wpisaniu blednego hasla bedzie potencjalnie grozny
    (jakas procedurka np kasujaca bios czy cos tego typu) czy moga miec do
    mnie pretensje ze maja problem (i czy cos sie zmienia jesli ich ostrzege) ? :)
    heh chyba zaczynam byc wredny ;-) biedni policjanci
    i pomyslec ze jestem full legal :)
    --
    JFK
    wbrew wszelkim pozorom adres

  • 14. Data: 2004-10-10 21:48:06
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> wrote in message

    > Zapewniam Cie, ze gdyby chodzilo o glosne morderstwo, lub gdybys bzykal
    > panienke jakiegos wysoko postawionego komendanta, to baaaardzo bys sie
    > zdziwil jak szybko mozna odszyfrowac partycje.

    Chyba przez tortury osoby wymyslajacej haslo, bo przy powiedzmy 32 znakowym
    hasle i algorytmie AES to sa grube _miesiace_. Nawet dla superkompa z
    poznania.

  • 15. Data: 2004-10-11 02:44:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ckbkbk$j3k$1@atlantis.news.tpi.pl>, MarekZ wrote:
> [...]
    > czegos nie wiem i jestem w bledzie, moze znasz jakies tego rodzaju
    > spektakularne przyklady na rozszyfrowanie czegos spod 3DES'a albo AES'a ? Bo

    Hasło powiadasz... Rozumiem że klucz mają. I powiadasz, że rozszyfrowanie
    czegoś takiego będzie spektakularne? :)

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2004-10-11 10:49:16
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:u1sckc.pdh.ln@ziutka.router...

    > Hasło powiadasz... Rozumiem że klucz mają. I powiadasz, że rozszyfrowanie
    > czegoś takiego będzie spektakularne? :)

    Nie no, zle sie wyrazilem. Klucz tez musza mi z gardla wywlec. Niemniej
    jednak, zakladajac ze nawet maja klucz, przy odpowiedniej dlugosci hasla,
    nadal jest to najprawdopodobniej zadanie - juz nie spektakularne - ale na
    wiele, wiele miesiecy chyba.

    marekz

  • 17. Data: 2004-10-11 13:50:44
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czy jezeli zabiora i nic nie zdzialaja (czytaj nic nie moga udowodnic)
    > bo AES to nie takie hop hop to czy moge sie domagac jakiejs
    rekompensaty?

    tak. Oddania komputera :-)

> [...]
    ostrzege) ? :)
    > heh chyba zaczynam byc wredny ;-) biedni policjanci

    a kto im broni nie miec pretensji :) Na pewno z tego powodu Ci nic nie
    zrobia.

    P.

    --
    Jestes samotny? Internetowe Biuro Miłości zaprasza:
    http://tiny.pl/r48 ->oferty bez logowania, blog, milosne forum i chat z

  • 18. Data: 2004-10-18 13:56:23
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 11 Oct 2004 12:49:16 +0200,
    MarekZ <m...@w...irc.pl> screamed:

    Sam czysty AES i klucz?

    Artur

    --
    Artur M. Piwko

  • 19. Data: 2004-10-19 23:50:14
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    JFK <s...@g...com> wrote:
    > a na koncu dysku zaszyfrowana partycja (powiedzmy 3aes)
    > ktora w trakcie startu kompa montuje sie przez loop po podaniu hasla
    > Czy w razie nalotu policji mam obowiazek podac im to haslo?
    > zalozmy ze bez niego raczej nie beda w stanie sie wlamac ;-)
    > Co jesli wykrece sie niepamiecia?

    Tu jest doskonałe FAQ na ten temat:

    http://rechten.uvt.nl/koops/casi-faq.htm

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm

  • 20. Data: 2004-10-20 17:36:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Czesc

    Miernik napisał(a) :

    > Tu jest doskonałe FAQ na ten temat:
    >
    > http://rechten.uvt.nl/koops/casi-faq.htm

    G... prawda. Przepraszam, ale nie mozna rekomendacji tego linku
    skomentowac inaczej.
    Po pierwsze - nie dotyczy to Polski
    Po drugie - napisane baaaaardzo dawno temu. Az 5 lat. Nie
    uwazasz, ze przez ten czas przepisy zmienily sie znacznie nawet w
    krajach podanych przez autora opracowania?

    Swoja droga dzieki za ten link. Ciekawostka z cyklu "jak to jest
    u innych".

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F