    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: szok
    Date: Sat, 8 Mar 2003 12:06:20 +0100

    Użytkownik "Kropa" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b4bde9$vp1$1@fargo.cgs.pl...
    > Dzień dobry
    > Mam problem, mieszkam na 2 piętrze w bloku. Piętro wyżej mieszka młode
    > małzeństwo z dwójką małych dzieci. Dzień w dzień, od rana do późnego
    > wieczora tak hałasują że nie da się wytrzymać. Przede wszystkim te
    dzieci...
    > bez przerwy biegają (chyba nigdy się nie męczą:-)), ciągle czymś rzucają o
    > podłoge i tak trzaskają drzwiami, że doprowadza mnie to do szału. Czasami
    > sobie siedze spokojnie, a tu nagle jak coś nie huknie... można zawału
    > dostac. Wiem że chyba nic nie poradze na to, no ale może jest na to jakas
> [...]
    Wiesz, rozmawianie z rodzicami nie zawsze od razu przekłada się na
    świadomość dzieci.
    Rodzice mogą im nawet tłumaczyć, ale dzieci "dość naturalnie" skaczą i
    biegają.
    Umiejętność cichego poruszania się nabywają z wiekiem i jedynie pod wpływem
    ciągłego przypominania
    i rzeczywiście, można
    zauważyć różnicę w sposobie poruszania się dzieci mieszkających na parterze,
    a na
    którymś tam piętrze.
    1. Cóż, można po każdym takim huknięciu dzwonić na górę do rodziców. Można
    telefonicznie.
    Oni nawet nie muszą odbierać. I tak będą wiedzieć, że to Ty i zwrócą uwagę
    dzieciom. Wyczujesz taką ciszę na górze ;)
    2. Można też wzmocnić sobie sufit czymś go wyciszając, dobrym pomysłem może
    być korek, tylko że trzebaby go przemalować na jasny kolor, bo sufit
    ciemniejszy niż ściany daje efekt pomniejszający, co w blokach nie jest
    porządane ;)
    Najlepiej jedno i drugie.
    3. Można też, kolejno, zapraszać dzieci do siebie (przed wyciszeniem), żeby
    każde zobaczyło i usłyszało,
    jaki efekt daje, kiedy jego rodzeństwo biega i skacze.
    Pomysł szczególnie przydatny, jeśli nad dziećmi nikt nie mieszka, albo
    mieszka tylko ktoś bardzo cichy,
    bo wtedy dzieci zwyczajnie nie rozumieją, że można słyszeć, co robi ktoś na
    górze.
    4. Można też zasugerować rodzicom, że skoro mają takie ruchliwe dzieci, to
    może chociaż niech pomyślą o grubym, tłumiącym hałasy dywanie, a Ty sobie
    coś tam na suficie położysz. Pomysł lepszy niż zwrot za sufit, bo większy
    efekt wytłumiający.

    Natomiast nie ma sensu iść z nimi ostro na udry, jak ktoś proponował, bo:
    -możesz mieć kłopoty, jak sprawa wyjdzie na jaw, a na co Ci jeszcze
    odszkodowania płacić,
    -dzieci wówczas nie będą miały wobec was najmniejszego poczucia winy i
    dopiero zaczną szaleć,
    -jakiekolwiek złośliwe akcje nijak się nie przełożą na świadomość, a z tego
    na zachowanie dzieci. Zbyt daleka droga. A jak zestresujecie im rodziców, to
    zrobią się jeszcze nadpobudliwe ;)

    A swoją drogą to, jak bardzo w blokach przenoszą się hałasy jest chore i
    nieludzkie.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia,
    MArta