  • Data: 2007-07-02 11:28:59
    Temat: Re: świadczenia po urodzeniu dziecka a umowa-zlecenie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:f66k8c$60g$1@inews.gazeta.pl NoMAD
    <n...@W...TO.gazeta.pl> pisze:

    > Gdyby autorka postu (pytająca) znala różnicę między tymi umowami to
    > raczej nie szukałaby pomocy na forum, nie sądzisz?
    Nie wiem. W moim przekonaniu do zadania pytania na grupie dyskusyjnej trzeba
    chwili zastanowienia, aby pytanie było jasne i nie zawierało elementarnych
    błędów w samej swej treści.

    > W języku potocznym
    > "umowa zlecenie" jest synonimem "umowy o swiadczenie uslug".
    Kwestia sporna.

    > Ludzie
    > szukajacy porady prawnej używają okreslenia "umowa zlecenie" na
    > wszystko inne niż "umowa o pracę".
    Jeśli jest to w jakiejś części prawda, to trzeba te błędy prostować.
    Choć jeśli osoba zawarła już jakąś umowę, to popełnianie takich błędów
    byłoby mocno dziwne - wszak w nagłówku umowy jest określony jej rodzaj,
    wystarczy ją przeczytać. Poza tym zauważ, że poruszamy się w obszarze
    zupełnie podstawowych pojęć związanych z zatrudnieniem - dorosły człowiek
    podejmujący pracę po prostu nie może nie znać ich znaczenia.
    Dlatego zdarza mi się zwracać piszącym uwagę na takie elementaria.
    Szczególnie, że dziś dostęp do informacji z tego zakresu jest tak łatwy, że
    jej nieposiadanie może budzić mało ciekawe podejrzenia i wnioski.

    > W przeciwieństwie do pytających, osoba udzielająca odpowiedzi powinna
    > choć trochę znać się na rzeczy, prawda?
    Z pewnością. Do dzieła zatem, szczerze zachęcam.

    --
    Jotte