  • 21. Data: 2010-01-05 07:49:28
    Temat: Re: studencki plagiat a przypisanie sobie autorstwa
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Zygmunt" <...@o...eu> napisał
    > Oszustwo nie mieści się w regulaminie studiów.

    To nie jest oszustwo w sensie prawa karnego. Plagiaty, ściąganie to jak
    najbardziej zachowania, które da się rozwiązać w oparciu o regulamin i
    organy dyscyplinarne uczelni.

  • 22. Data: 2010-01-05 08:17:42
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-01-04 20:26, witek pisze:

    > a współautorem?

    No ale przecież nie jest współautorem w podanym powyżej przykładzie.

  • 23. Data: 2010-01-05 08:20:19
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-01-04 20:36, Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "Jacek" <j...@g...net> napisał w wiadomości
    >
    > Ta procedura ma jeden słąby punkt. Naruszenie praw autorskich, poza
    > nielicznymi wyjątkami tutaj nie mającymi znaczenia, jest ścigane dopiero
    > na wniosek pokrzywdzonego. A Ty pokrzywdzonym nie jesteś. Zatem
    > zawiadomienie musiałoby pochodzić od autora programu.

    Nieprawda Robert, nie chciało się sięgnąć do ustawy? Wnioskowe są
    przestepstwa od art 116 upaippp, art 115 nie jest wnioskowy,
    pokrzywdzony jest niepotrzebny do wszczęcia postępowania

  • 24. Data: 2010-01-05 10:07:43
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Mon, 04 Jan 2010 17:45:47 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Policja nie daj boże rozpoczyna śledztwo, pismacy to opisują
    > a uczelnia zostaje obsmarowana w gazetach.

    Obsmarowana??? Chyba zareklamowana. Ja dla swoich dzieci szukalbym wlasnie
    takiej szkoly, ktora tepi oszustow. Egzaminowi zrzynacze tez powinni
    dostawac bana.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 25. Data: 2010-01-05 11:27:44
    Od: tokaj1 <t...@p...onet.pl>

    Ja dla swoich dzieci szukalbym wlasnie
    > takiej szkoly, ktora tepi oszustow. Egzaminowi zrzynacze tez powinni
    > dostawac bana.

    Myślę, że trochę przesadzasz. Chcemy robić z uczelni przedszkole?
    Ludzie! Trochę luzu! Student musi nauczyć sie kombinować aby wejść w
    życie pełne "bydła".
    Zależy nam na mięczakach?
    Oby nasza przestępczość ograniczała się tylko do ściągania!
    Jasne, że nie pochwalam zrzynanie, ale studia to nie pralnia mózgów!
    Owszem, prace dyplomowe, doktoraty, habilitacje ale angażować
    prokuraturę za ściąganie na klasówce?
    Przypomina mi się Pawlik Morozow choć w temacie donosicielstwa.

    " ??? ????? ??????? ??? ????????
    ?? ??????? ????-??????."

  • 26. Data: 2010-01-05 11:28:58
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-01-05 12:27, tokaj1 pisze:
    > Ja dla swoich dzieci szukalbym wlasnie
    >

    > Myślę, że trochę przesadzasz. Chcemy robić z uczelni przedszkole?
    > Ludzie! Trochę luzu! Student musi nauczyć sie kombinować aby wejść w
    > życie pełne "bydła".

    Powiedz to na Harvardzie albo w innym Oxfordzie

  • 27. Data: 2010-01-05 12:12:05
    Od: Jacek <j...@g...net>

    KRZYZAK wrote:

    > Obsmarowana??? Chyba zareklamowana. Ja dla swoich dzieci szukalbym wlasnie
    > takiej szkoly, ktora tepi oszustow. Egzaminowi zrzynacze tez powinni
    > dostawac bana.

    Problem polega na tym, że póki gazeta nie napisze, że ktoś z problemem
    walczy to problem nie istnieje. Dopóki ktoś nie walczy z plagiatami to
    plagiatów nie ma.

    Potem ktoś sie zacznie zastanawiać, że to przecież trzeba było dać
    indywidualne zadania. Brzmi fajnie, ale rozbija się o praktykę niemal
    300 osób na roku. Da się stosować różne 'patenty' (np. rozdział na
    części i w każdej 3, 5, 7, 8 wariantów co daje >700 możliwości), ale i
    one mają swoje wady.

    A w ogólności to czasem przechodzę przez ulicę poza pasami i nie
    potrzebuję żeby mi studenci robili zdjęcia i wysyłali na policję.
    Problem na szczęście nie jest duży, bo raz - studenci dostali na
    początku jasną informację o konsekwencjach, a dwa - chyba zupełnie
    przypakiem informatyki nie wybrali.

    Jacek

  • 28. Data: 2010-01-05 14:27:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KRZYZAK wrote:

    > Obsmarowana??? Chyba zareklamowana. Ja dla swoich dzieci szukalbym wlasnie
    > takiej szkoly, ktora tepi oszustow. Egzaminowi zrzynacze tez powinni
    > dostawac bana.

    to nigdy nie miales doczynienie z pismakami.

  • 29. Data: 2010-01-05 14:28:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    tokaj1 wrote:
    > Ja dla swoich dzieci szukalbym wlasnie
    >

    > Myślę, że trochę przesadzasz. Chcemy robić z uczelni przedszkole?
    > Ludzie! Trochę luzu! Student musi nauczyć sie kombinować aby wejść w
    > życie pełne "bydła".

    oczywiscie
    ma sie nauczyc kombinowac jak sie nie dac zlapac,
    a nie jak mieczaki: cokolwiek by nie przyniosl to mu przejdzie.

  • 30. Data: 2010-01-05 14:31:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
    , a dwa - chyba zupełnie
    > przypakiem informatyki nie wybrali.

    a bys sie zdzwil

    zrob ankiete na pierwszym semestrze to sie dowiesz.

    moze 10% odpowie, ze to ich interesuje, ze juz maja jakies pojecie o
    programowaniu

    reszta poszla bo
    a) rodzice kazali
    b) modny kierunek
    c) latwo znalezc prace
    d) duza placa

    zapytaj ilu z nich ma komputer w domu i czy napisalo chociaz jeden
    program. jak znajdziesz kilku to masz dobry rocznik