  • 1. Data: 2009-07-21 10:50:43
    Temat: strona www + jakie prawo
    Od: "general.richiter" <g...@g...com>

    Cześć,

    Chcę założyć stronę w języku angielskim na serverze w usa.

    Pod jakie prawo wtedy podlegam? poslkie czy amerykańskie (danego
    stanu) ?
    Jeśli ktoś będzie chciał pozwać mnie do sądu z jakiegoś powodu, gdzie
    będą odbywać się sprawy ?
    Czy w regulaminie strony mogę jakoś się zabezpieczyć, przed sprawami
    sądowymi na obcych terytoriach ? np. zakazując użytkownikom spoza
    terytorium Polski, korzystania ze strony?

    Dzięki za rady

  • 2. Data: 2009-07-21 12:22:48
    Temat: Re: strona www + jakie prawo
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "general.richiter" <g...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
    Cześć,

    Chcę założyć stronę w języku angielskim na serverze w usa.

    Pod jakie prawo wtedy podlegam? poslkie czy amerykańskie (danego
    stanu) ?

    jak będziesz działać z polski to pod polskie wbrew temu co tu niektorzy
    twierdzą

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 3. Data: 2009-07-21 13:33:09
    Od: "LA" <m...@i...pl>

> [...]
    > stanu) ?
    >

    > jak będziesz działać z polski to pod polskie wbrew temu co tu niektorzy

    Pod amerykańskie też, jeśli na stronie będą nielegalne treści wg ich prawa

  • 4. Data: 2009-07-21 13:34:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    LA pisze:

    > Pod amerykańskie też, jeśli na stronie będą nielegalne treści wg ich prawa

    A to akurat obowiązuje na całym świecie. :(

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-07-21 14:54:11
    Od: "general.richiter" <g...@g...com>

    On 21 Lip, 15:33, "LA" <m...@i...pl> wrote:
    [...]
    > Pod amerykańskie też, jeśli na stronie będą nielegalne treści wg ich prawa

    Ok, jeśli będę działał z Polski, a strona będzie w USA, to rozumiem,
    że podlegam pod prawo Polskie i USA.

    Czy będę podlegał pod jakieś inne prawo? np. Francuskie ? [bo strona
    będzie przecież dostępna na całym świecie]. Kto wie, może treść strony
    będzie niezgodna z prawem Francuskim i ktoś rozpocznie postępowanie ?

    Czy jeśli skażą mnie w innym państwie za niezgodne z prawem treści, co
    oznacza to w praktyce dla mnie w Polsce? że jak wjadę na terytorium
    np. Iranu, to dopiero wtedy wyegzekwują wyrok (np. grzywna), a co
    jeśli będzie to państwo z UE ?

  • 6. Data: 2009-07-21 20:18:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > sądowymi na obcych terytoriach ? np. zakazując użytkownikom spoza
    > terytorium Polski, korzystania ze strony?

    Będziesz podlegał pod obydwa prawa. Polskie, bowiem jesteś obywatelem
    Polski (zakłądam, bo nie precyzujesz) i działasz w Polsce oarz
    amerykańskie, albowiem pliki będą fizycznie przechowywane na serwerze
    amerykańskim.

  • 7. Data: 2009-07-21 21:27:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    general.richiter <g...@g...com> pisze:

> [...]
    > stanu) ?
    > Jeśli ktoś będzie chciał pozwać mnie do sądu z jakiegoś powodu, gdzie
    Radziłbym poszukać serwera posadowionego w kraju, z którym Polska nie ma
    umów o współpracy w dziedzinie prawnej, łącz się przez dobre proksiaki (high
    anonimity) albo chociaż z jakiejś kafejki bez kamer.
    Ale jeżeli ktoś będzie chciał cię pozwać do sądu z powództwa cywilnego w
    sprawie nie ściganej z urzędu w Polsce ani w kraju serwera to raczej nic z
    tego, bo nie otrzyma twojego adresu IP.

    > Czy w regulaminie strony mogę jakoś się zabezpieczyć, przed sprawami
    > sądowymi na obcych terytoriach ? np. zakazując użytkownikom spoza
    > terytorium Polski, korzystania ze strony?
    Chyba żartujesz.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2009-07-21 23:22:58
    Od: "geres" <g...@o...pl>

    > Chyba żartujesz.

    A czemu miałby żartować? Przecież może napisać:
    "Uwaga. Jeżeli nie jesteś Polakiem nie wchodź na tę stronę."
    Może nawet napisać to w kilku językach.

    BTW. Youtube niedawno zorganizowało coś podobnego i niektóre filmy wyświetlają
    się tylko w niektórych krajach. A więc coś takiego da się zorganizować :)

    ---
    Pozdro
    gero

  • 9. Data: 2009-07-22 05:54:09
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 21 Lip, 23:27, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

> [...]
    > sprawie nie ściganej z urzędu w Polsce ani w kraju serwera to raczej nic z

    A czemuż to Sąd nie mógłby żądać wydania logów? (dla uproszczenia
    załóżmy że wszystko dzieje się w Polsce, serwery też).

  • 10. Data: 2009-07-22 07:13:29
    Od: "albert" <q...@v...pl>

    Sprawa jest bardziej skomplikowana niż się wydaje. Jakiś czas temu znalazłem
    w sieci ciekawe info dotyczące stron WWW w języku niemieckim. Nie
    uwierzycie, ale wystarczy, że wasza strona jest w języku goethe'go a już
    podpada pod prawo niemieckie, z wszelkimi tego konsekwencjami. U niemców np.
    bardzo przywiązuje się wagę do plików impressum itp. które m.in.
    identyfikują właściciela strony. Wydawało by się, że robiąc w np. Polsce
    strony dla Polaków na polskim serwerze a tylko w języku niemieckim (taki
    foch ;)) Niemcy nic do tego nie mają. Otóż nic bardziej mylnego o czym
    boleśnie przekonała się pewna holenderska firma, która musiała zapłacić
    ogromną karę właśnie za brak pliku impressum, chociaż stronki hostowała w
    holandii.