  • Data: 2015-04-25 18:14:08
    Temat: Re: strefa zamieszkania i wypadki
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.04.2015 o 17:04, marek pisze:
    > Na osiedlu dzieciaki pojawiają się dosłownie znikąd na ulicy, turlają
    > piłki przed samochodami, wypadają zza żywopłotu itp. Czy jeśli w takiej
    > sytuacji doszłoby do wypadku to kierowcę cokolwiek chroni? Strefa
    > zamieszkania - wiadomo, pierwszeństwo pieszego i "hiperostrożność", ale
    > czy to pierwszeństwo pieszego ma swoje granice czy też "z definicji"
    > kierowca jest zawsze winny w przypadku incydentu z udziałem pieszego w
    > takiej strefie?

    Teoretycznie kryterium jest proste: czy zdarzenia można by uniknąć gdyby
    kierujący zachował należytą ostrożność.

    Pamiętaj też, że w strefie zamieszkania obowiązuje ograniczenie do
    20km/h, które może być jeszcze dodatkowo zaostrzone znakiem ograniczenia
    prędkości.

    Przy tych prędkościach jeśli trafisz dzieciaka środkiem samochodu to
    twoja wina będzie dość oczywista. Jeśli dzieciak trafi w bok twojego
    samochodu - oczywiście będziesz niewinny.

    Jeśli masz obawy recepta jest prosta - zwolnij.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić