    From: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: srodki na koncie bankowym po smierci klienta
    Date: Thu, 03 Apr 2014 16:46:59 +0200

    W dniu 2014-04-03 16:31, news pisze:
    > no wlasnie, ale pelnomocnictwo chyba nie daje mozliwosci dysponowania
    > srodkami jak wlasnymi ? czy tak ? wspolwlasnosc m.z. daje - czy tak ?

    dobra chyba znalazlem rozwiazanie moich watpliwosci:

    jeżeli jest tak (przepisy banku):

    ###
    Prawa i obowiązki współwłaściciela rachunku

    Rachunek prowadzony dla współwłaścicieli nazywa się wspólnym. Cechą
    takiego rachunku jest to, iż jego posiadacze na równi - solidarnie
    odpowiadają za wszystkie czynności, dokonywane w jego ramach. Każdy ze
    współposiadaczy upoważniony jest do samodzielnego dysponowania
    rachunkiem oraz dostępnymi środkami (z wyjątkiem złożenia dyspozycji
    skutkującej zmianą treści umowy, która dla swej ważności wymaga zgodnego
    oświadczenia woli współposiadaczy). Mogą więc oni bez ograniczeń wpłacać
    i wypłacać pieniądze, składać wnioski o limit zadłużenia, o wydanie
    kart, o blokadę środków itp.
    ###

    oraz tak (interpretacja US):

    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/16-przepisy-ogolne/46-przedmiot-opodatkowania/195
    -zwolnienia/159010-pieniadze-podatek-od-spadkow-i-da
    rowizn-darowizna-zwolnienie-nieodplatne-nabycie.html

    to oznacza, że najlepszym rozwiązaniem imho jest jednak ustanowienie
    współwłasności (a nie pełnomocnictwa) a w momencie kiedy zemrę lub stanę
    się warzywem, a syn zechce (lub będzie musiał) rozdysponować zgromadzone
    moje (już wspólne) pieniądze, składa do us darowiznę w celu uzyskania
    zwolnienia podatkowego. CZY DOBRZE ROZUMUJE ?