  • Data: 2014-04-04 10:50:30
    Temat: Re: srodki na koncie bankowym po smierci klienta
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-04-03, news <color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:

    > sek w tym ze nie chce mu nic darowac, a raczej zrobic odpowiednie zapisy
    > "na ewentualnosc", inne niz postepowanie spadkowe.

    Jakie zapisy? Jak ustanowisz konto wspólne, to syn będzie dysponentem.
    Od razu.

    > nie o to mi chodzi

    > niby tak, ale...

    To jest najszybsza droga.

    > no jak to ? wspolwlasnosc jest jak najbardziej czysta, dysponowanie tz o
    > ile dopelni formalnosci z us w takich okolicznosciach (podjecie srodkow
    > lub dysponowanie nimi)

    Podjęcie środków _które do niego nie należą_ "za życia" może nastąpić, albo:
    a/ na mocy KRIO, jeśli jest na Twoim utrzymaniu (i tu papierów nie trzeba)
    b/ w drodze darowizny

    Darowizny dokonuje się (zgodnie z prawem) inaczej.

    Podjęcie środków po śmierci posiadacza wymaga sprawy spadkowej, w innym
    wypadku syn nie będzie w stanie wytłumaczyć się skąd takie środki posiada.

    "Wspólnego konta" się nie zgłasza do US, a formalnej darowizny dokonuje się
    inaczej niż przez "wyjęcie z bankomatu".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl