    From: grzeda <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spszedam ciasto
    Date: Sun, 14 Mar 2010 17:32:34 +0100

    Papa5merf pisze:

    > dla przykładu: znajoma upiekła ciasto a ja je wystawiłem na allegro i co
    > teraz?
    > czy ja/znajoma muszę w tym celu specjalnie założyć DG? bo jak sprzedam
    > książkę to nie muszę:O) jakie kary moga przywalić za brak czego?:O)

    Generalnie jezeli chcesz legalnie sprzedawac zywnosc to masz 2 wyjscia.
    Oba wymagaja lokalu z odbiorem sanepidu. Mozesz otworzyc "mala
    gastronomie" z jednym miejscem siedzacym. Jezeli chcesz sprzedawac tylko
    ciasta, to wymogi raczej nie beda zbyt wysrubowane. Obejdzie sie bez
    przygotowalni wstepnej jak zostanie to dobrze rozegrane. Nie przejmujesz
    sie tym, ze nikt nie przychodzi do lokalu, bo sprzedajesz na wynos czy
    do sklepow. Musisz jedynie zaopatrzyc sprzedawane ciasto w etykiete
    zawierajaca date produkcji, termin waznosci i dane producenta. Kontrole
    sanepidu bedziesz mial raz na 2 lata, chyba ze ktos doniesie, ze cos
    jest nie tak, to wtedy dodatkowo dla kazdego "doniesienia". Mozesz tez
    otworzyc produkcje zywnosci (nie musisz miec miejsc siedzacych) ale
    zaczna sie jaja typu "prosze zrobic badanie sprawnosci wentylacji do
    przyszlego tygodnia i chuj mnie obchodzi, ze nie pieszczesz ciasta i nie
    jest ci ona potrzebna".

    pozdr
    PG