  • Data: 2010-03-16 14:45:39
    Temat: Re: spszedam ciasto
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik cyklista napisał:

    > Myślę że ci robiący to legalnie mają takie zgłoszenia (albo jak
    > sprzedają na targu to targ to ma), a ci co robią to na szaro to pewnie
    > nie mają, jak i badań na nosicielstwo chorób itp. rzeczy.
    >
    > Nikt nie nakazuje dawać do jabłka czy czegoś podobnego danych
    > producenta, testow i czegoś tam jeszcze. Mylisz zgłoszenie do sanepidu
    > sprzedaży żywności w jakimś lokalu, punkcie, z dopuszczeniem do obrotu
    > konkretnego produktu spożywczego, dodatkowo dochodzi tutaj całe
    > rolnictwo i inne zasady sprzedaży własnych płodów rolnych (ale pod to
    > pieczenia ciasta nie podepniesz)

    Muszę jeszcze dodać dwie sprawy:

    1. Pieczenie ciasta to jest produkcja żywności z jej przepisami a potem
    sprzedaż to kolejne przepisy (najłatwiej zapytać w dowolnej cukierni co
    im było potrzebne)

    2. Jeśli te ciasta podpadną pod jakąś żywność regionalną, tradycyjną to
    obowiązują tutaj inne uregulowania prawne, sanepidowo-sanitarne może i
    lżejsze ale unijne gorsze