  • 21. Data: 2009-11-19 16:04:07
    Temat: Re: sprzedaż wiązana: rezerwacja miejsca tylko w pierwszej klasie
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6ba7aa1b-9e9b-4d7f-aea1-6e57975a5fec@x31g2000yq
    x.googlegroups.com...
    PKP IC planuje wprowadzić możliwość rezerwacji miejsca w pociągach TLK
    ale tylko w pierwszej klasie(obecnie można także w drugiej).
    Czy nie podpada to pod sprzedaż wiązaną?

    Zmuszanie klientów do nabycia usługi którą nie są zainteresowani
    (pierwsza klasa) aby nabyć potrzebny im produkt (rezerwacja miejsca).

    No, ale podstawowym produktem jest usługa transportowa, rezerwacja jest
    usługą dodatkową. Nie wszędzie muszą być sprzedawane dodatkowe usługi, bo
    nie ma takiego obowiązku. A swoja drogą to słuszne, bo jaki ma sens
    kupowania obowiązkowej rezerwacji miejsca w pustym pociagu...

    pozdrawiam Przemek

  • 22. Data: 2009-11-19 16:35:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.11.2009 17:04), Przemek Lipski wrote:
    [...]
> [...]
    > nie ma takiego obowiązku. A swoja drogą to słuszne, bo jaki ma sens
    > kupowania obowiązkowej rezerwacji miejsca w pustym pociagu...

    Z mojego doświadczenia wynika że rezerwacje są w pociągach i tak
    pustych. Tam gdzie ich nie ma - jest tłok i okupacja kibli.

    p. m.

  • 23. Data: 2009-11-20 09:19:19
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Z mojego doświadczenia wynika że rezerwacje są w pociągach i tak
    > pustych. Tam gdzie ich nie ma - jest tłok i okupacja kibli.

    Tu masz rację, sytuacja jest na głowie postawiona, ale z drugiej strony
    dzięki temu można jechać, bo jakby była rezerwacja to nie pozwolono by
    pewnie stać na krytarzu :/

    Pozdrawiam Przemek

  • 24. Data: 2009-11-20 10:20:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.11.2009 10:19), Przemek Lipski wrote:
> [...]
    >>

    > Tu masz rację, sytuacja jest na głowie postawiona, ale z drugiej strony
    > dzięki temu można jechać, bo jakby była rezerwacja to nie pozwolono by

    Rezerwacja mogłaby być opcjonalna. Czyli kto chce - kupuje rezerwację,
    kto nie chce - siada gdzie wolne albo stoi na korytarzu.

    Ja bym kupował.

    p. m.

  • 25. Data: 2009-11-20 12:09:07
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Rezerwacja mogłaby być opcjonalna. Czyli kto chce - kupuje rezerwację,
    > kto nie chce - siada gdzie wolne albo stoi na korytarzu.
    >
    > Ja bym kupował.

    Mogłaby być, ale w TLK nie była z tego co pamiętam. Jechał prawie pusty
    skład, a Ty musiałeś sobie zrobić rezerwację by usiąść. Coś mi się jeszcze
    kołacze po głowie, że mozna było zrobić rezerwację na stanie na korytarzu,
    czyli kupowałeś miejscówke bez miejsca...Ale nie jestem pewny na 100% teraz.

    Pozdrawiam Przemek

  • 26. Data: 2009-11-20 14:08:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.11.2009 13:09), Przemek Lipski wrote:
> [...]
    > czyli kupowałeś miejscówke bez miejsca...Ale nie jestem pewny na 100% teraz.

    No tak, ale w TLK to są grosze, więc można powiedzieć że to taki ukryty
    składnik ceny (swoją drogą - nie wiadomo po co oddzielony od ceny biletu
    skoro i tak każdy patrzy na całość).

    p. m.

  • 27. Data: 2009-11-20 14:12:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

    > No tak, ale w TLK to są grosze, więc można powiedzieć że to taki ukryty
    > składnik ceny (swoją drogą - nie wiadomo po co oddzielony od ceny biletu
    > skoro i tak każdy patrzy na całość).

    A czy w koszcie rezerwacji są uwzględniane ustawowe ulgi?

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2009-11-20 14:44:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.11.2009 15:12), Liwiusz wrote:

    > A czy w koszcie rezerwacji są uwzględniane ustawowe ulgi?

    Chyba nie ma. Tyle że to jest o ile pamiętam szalona kwota rzędu 4 zł
    :). Nie wiem po co komu potrzebna - chyba tylko dostawcom papieru do PKP.

    p. m.

  • 29. Data: 2009-11-20 14:49:29
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Chyba nie ma. Tyle że to jest o ile pamiętam szalona kwota rzędu 4 zł
    > :). Nie wiem po co komu potrzebna - chyba tylko dostawcom papieru do PKP.

    Ale zniżki od tych 4 zł, to by chyba do 2 zł dochodziły. W przypadku braku
    zniżek, to ogromna dodatkowa kasa w skali roku.

    Pozdrawiam Przemek

  • 30. Data: 2009-11-20 15:02:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.11.2009 15:49), Przemek Lipski wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale zniżki od tych 4 zł, to by chyba do 2 zł dochodziły. W przypadku braku
    > zniżek, to ogromna dodatkowa kasa w skali roku.

    No normalnie kokos i poratowanie budżetu kolei :).

    Jakby to miało być dla celów budżetowych - to by nie było stosunku
    bilet/rezerwacja 60/4 (z pamięci piszę, ale chyba mniej więcej te
    kwoty), tylko 40/20.

    Myślę jednak że Intercity chciało zrobić tani bilet, tyle że musieli
    zrobić to z rezerwacjami, bo albo mają jakieś przepisy wewn których nie
    chce im się zmienić, albo im "w system nie wchodzi" bez rezerwacji, albo
    wreszcie planował to ktoś kto "robi w" pociągach z rezerwacjami od 30
    lat i do głowy mu nie przyszło że może rezerwacji nie być.

    Poza tym - TLK bywa też całkiem zapchane, zwłaszcza w przedziałach dla
    palących.

    p. m.