  • 11. Data: 2002-09-24 14:01:44
    Temat: Re: sprzedaz telefonu i simlock
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>

    'Tristan Alder' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:it6vousemhhl03b3t73gr5t17uj8r0ppap@4ax.com taką oto treść:

    | W Plusie może, o ile przejmie zobowiązania umowy zamiast poprzedniego
    | właściciela.

    Zawsze, czy tylko w "pewnych przypadkach" jest to mozliwe?
    :-)

    ->piotr

  • 12. Data: 2002-09-24 15:23:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Sep 2002, Mateusz Dr praca wrote:
    [...]
    >+ Mam jeszcze jedno pytanie. Kupuje uzywany aparat z niepodsteplowana
    >+ gwarancja.
    >+ Jak wiadomo gwarancja to umowa miedzy nabywca a gwarantem.
    >+ Czy w przypadku telefonow komorkowych dokument gwar. jest zwykle na
    >+ okaziciela?

    Nie wiem, nie nabywam telefonów w detalu w ilościach
    hurtowych :)

    >+ Czy z taka niepodsteplowana gwarancja mozna udac sie do ktoregokolwiek z
    >+ punktow gwaranta
    >+ i "ja podbic" rozpoczynajac tym samym bieg terminu gwarancyjnego?
    >+ Czy niepodobita gwarancja jest niewazna ?

    IMO zależy od umowy; ponieważ gwarancja nie jest obowiązkowa - to
    warunki moga być "jakiekolwiek" :)

    >+ Czy sa tu jakies terminy, np. co do jej podbicia po zakupie telefonu?
    >+ Kodeks cywilny nie odpowiada mi na to pytanie.

    Bo "jak wyżej". Zazwyczaj termin gwarancji biegnie od daty
    zakupu a nie podstemplowania gwarancji (przynajmniej wg umowy :))

    2-3 dni które sprzedawcy dają "na podbicie" mogą mieć związek
    z kilkudniową rękojmią której udzielają niektórzy dostawcy
    (lub producenci), co znakomicie ułatwia życie wszystkim
    stronom. Po prostu sprzedawca końcowy może w tym okresie
    - zazwyczaj pod warunkiem zwrócenia nieuszkodzonej, niewypełnionej
    oryginalnej karty gwarancyjnej - sam skorzystać z rękojmi
    pt. "wymiana towaru".

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-09-25 06:04:02
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 24 Sep 2002 16:01:44 +0200), "[ piotr sut
    ]" <w...@t...pl> był(a) napisał(a):

    >Zawsze, czy tylko w "pewnych przypadkach" jest to mozliwe?
    >:-)

    W przypadku likwidacji podmiotu posiadającego abonament -- za darmo.
    W przypadku odstąpienia ,,bo lubię'' -- za opłatą. Kiedyś było to
    50zł, teraz bodajże 25, ale tutaj nie dam soboe głowy uciąć, w każdym
    razie poniżej 50zł.

    Ćwiczyłem to w praktyce w czasach kosztu 50zł. Poszliśmy do
    autoryzowanego salonu, z pisemkiem od jednej firmy, że się zrzeka i od
    drugiej, że przejmuje to wszystko, łącznie z warunkami cyrografu. Coś
    tam zostało spisane i już.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 14. Data: 2002-09-25 06:10:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 24 Sep 2002 11:21:12 +0200), "Mateusz Dr
    praca" <n...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >Mam jeszcze jedno pytanie. Kupuje uzywany aparat z niepodsteplowana
    >gwarancja.

    No to udaj sie do stosownej placówki i autoryzuj gwarancję. Całkiem
    jak w przypadku każdej innej rzeczy kupionej gdziekolwiek...

    >Jak wiadomo gwarancja to umowa miedzy nabywca a gwarantem.
    >Czy w przypadku telefonow komorkowych dokument gwar. jest zwykle na
    >okaziciela?

    Raczej tak, nie widziałem na moim żadnych informacji o właścicielu.
    Poza tym -- pamiętaj, że obok gwarancji przysługuje Ci rękojmia.

    >Czy z taka niepodsteplowana gwarancja mozna udac sie do ktoregokolwiek z
    >punktow gwaranta
    >i "ja podbic" rozpoczynajac tym samym bieg terminu gwarancyjnego?

    Nie. powinieneś ją autoryzować tam, gdzie kupiłeś aparat. No chyba że
    inny salon Ci to autoryzuje, bo Cię lubi... Poza tym -- bieg gwarancji
    jest od momentu zakupu, a nie ,,podbicia'' karty gawarncyjnej.

    >Czy niepodobita gwarancja jest niewazna ?

    To zależy. Wszystko zalezy od warunków gwarancji. Np. w przypadku
    sprzętu komputerowego nierzadko jest to plomba gwarancyjna z datą lub
    z numerem w systemie gwaranta i wtedy nie dostajesz osobnego druczka.

    Najczęściej jednak gwarancja powinna posiadać datę sprzedaży, podpis i
    pieczęć punktu sprzedaży.

    >Czy sa tu jakies terminy, np. co do jej podbicia po zakupie telefonu?

    Nie jestem pewny, ale raczej nie ma. Aczkolwiek lepiej załatwić
    szybko, żeby się sprzedawca nie stawiał, zaś autoryzacja gwarancji po
    pół roku nic nie daje, bo liczy się data sprzedaży.

    >Sytuacja kiedy z zepsutym telefonem mozna udacsie do punktu gwarncyjnego i
    >dopiero wtedy
    >podbic gwarancje i zlozyc telefon do naprawy gwarancyjnej, godzilaby chyba w
    >interesy gwaranta.

    Niekoniecznie, bo jak mówiłem, data sprzedaży się liczy. Choć może się
    on stawiać i dlatego lepiej jest ,,podbijać'' wcześniej...