  • 1. Data: 2002-09-23 15:39:20
    Temat: Legalne zciecie drzewa?
    Od: zdesperowany <d...@f...email.com>

    Sytuacja:
    Dom znajduje sie w malym zamknietym osiedlu w podwarszawskiej wsi.
    Ma on 3 pietra na ktorych mieszkaja rozni lokatorzy
    Do sciany domu przylega ogrodek, ktorego wlascicielem jest lokator
    mieszkania na parterze. Wiekszosc okien jego mieszkania zaslania gesty
    szpaler kilku drzew (wysokosci okolo 6-metrow), ktore rosna na terenie
    wspomnianego przydomowego ogrodka.
    Ow nieszczesnik ze swoich okien nawet w sloneczny dzien widzi tylko
    liscie - widok piekny, ale bankrutuje placac rachunki za swiatlo).
    Chodzi o to ze:
    Rzeczony wlasciciel ogrodka chcialby wyciac 1 z tych drzewek by
    poprawic warunki w mieszkaniu.

    Pytanie 1:
    Jak sie do tego zabrac zgodnie z prawem (pozwolenie itp.)?

    Pytanie 2:
    W razie gdyby sie wkurzyl i w nocy cichcem zrabal to drzewko, to co mu
    za to grozi?

    (-)
    Zdesperowany wlasciciel.

  • 2. Data: 2002-09-25 09:00:33
    Temat: Re: Legalne zciecie drzewa?
    Od: "JoGi" <t...@a...pl>

    Uzytkownik "zdesperowany" <d...@f...email.com> napisal w wiadomosci
    > Pytanie 1:
    > Jak sie do tego zabrac zgodnie z prawem (pozwolenie itp.)?

    Sytaucja jest tutaj nie wazna. Wazne natomiast jakie to drzewo: jesli
    owocowe - z tego co pamietam mozna wyciac bez zgody organu. Organem jest
    tutaj gmina.
    Tam tez nalezy zalatwiac wszelkie formalnosci.

    > Pytanie 2:
    > W razie gdyby sie wkurzyl i w nocy cichcem zrabal to drzewko, to co mu
    > za to grozi?

    kara ;-)

    PzDr
    JoGi

  • 3. Data: 2002-09-26 22:29:45
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako JoGi zamieszkała pod adresem
    <t...@a...pl> napisała:

> [...]
    jest
    > tutaj gmina.
    > Tam tez nalezy zalatwiac wszelkie formalnosci.

    Nie dotyczy drzew uschniętych... A na to ponoć tez sa sposoby ;-)

    > kara ;-)

    j.w.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 4. Data: 2002-09-27 12:06:51
    Od: Andrzej Talarczyk <x...@a...wytnij.net.pl>

    Ustawa z dnia 31 stycznia 1980 r. o ochronie i kształtowaniu środowiska
    (Dz. U. 94.49.196)

    Art. 48. 1. Jednostki organizacyjne i osoby fizyczne są obowiązane
    utrzymywać we właściwym stanie drzewa i krzewy rosnące na użytkowanych
    nieruchomościach.
    2. Usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić za
    zezwoleniem wójta, burmistrza albo prezydenta miasta. Organ ten może
    uzależnić udzielenie zezwolenia od przesadzenia drzew lub krzewów we
    wskazane przez niego miejsce, jeżeli takie przesadzenie jest możliwe,
    albo od zastąpienia drzew lub krzewów przewidzianych do usunięcia innymi
    drzewami lub krzewami.
    3. Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości
    wpisanej do rejestru zabytków wydaje wojewódzki konserwator zabytków.
    4. Przepisów ust. 2 nie stosuje się do:
    1) drzew i krzewów owocowych,
    2) drzew i krzewów sadzonych na plantacjach,
    3) drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 5 lat, z zastrzeżeniem
    pkt 4,
    4) drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 30 lat, usuwanych z
    terenu nieruchomości stanowiących własność lub będących w użytkowaniu
    wieczystym osób fizycznych.

    Wydaje mi się natomiast, że na suche drzewo podpadające pod te
    restrykcje jest potrzebne zezwolenie, ale nie mam pewności.

    Pozdrawiam,

    --
    Andrzej