    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaż mieszkania,a zapłata
    Date: Thu, 12 Apr 2012 22:48:42 +0200

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnjodpiv.gah.joshua@tau.ceti.pl...
> [...]
    >>> kserokopię
    >>> 5. jedziecie do notariusza, który w akcie wpisuje, ze zapłacono czekiem
    >
    > [ciach]
    >
    > A jak podpisze niezgodnie ze wzorcem? :)

    Traktując to zastrzezenie jako zaproszenie do ćwiczenia ntelektualnego
    nalezy zauwazyć, że czek jest wazny nie tylko wtedy, gdy podpis jest zgodny
    ze złozonym wzorcem, ale zawsze, gdy podpisze go osoba uprawniona do
    dyspoowania kontem. A więc problem sprowadza się do wykazania, ze ten
    podpis, choc niezgodny ze wzorem złozył własciciel konta, uprawniony do
    wypłaty.
    Na dowiedzenie tego mamy zgodnośc podpisu z tym na umowie kupna/sprzedaży
    (skoro autentyczność tego podpisu na umowie potwierdził notariusz to trudno
    mówic, że taki sam podpis na czeku jest sfałszowany), zeznanie świadka -
    notariusza, i ostatecznie opinia bieglego- grafologa.
    Jednakże nic nie stoi na przeszkodzie (a nawet jest wskazane) aby zapoznac
    się ze wzorcem podpisu kupującego przy nadzorowaniu zlecania przez niego
    potwierdzenie czeku;- po to m.in. właśnie, aby takie próby oszustwa
    wykluczyć zalecałem, aby te zlecenie itd kupujacy robił w obecności
    sprzedawcy, bo dla samej transakcji ta obecnośc wcale nie jest konieczna.