  • 1. Data: 2006-03-02 20:09:19
    Temat: sprzedaż działki - formalności, kto za co płaci
    Od: "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl>

    Witam!

    Postanowiłam sprzedać działkę w okolicach Warszawy, ale ponieważ nie bardzo
    się orientuje w tych zagadnieniach, więc proszę o pomoc:
    1. kto ponosi koszty związane ze sprzedażą działki tzn. np koszty notarialne
    itd?
    2. czy po sprzedaży działki muszę zapłacić od uzyskanej kwoty jakiś podatek?
    3. działka składa się z dwóch mniejszych działek, z których jedna należy do
    mnie a druga do mojego ojca. Chcemy sprzedać obie jako jedną dużą. Czy osoba
    kupująca będzie musiała podpisywać z każdym z nas osobną umowę i czy koszty
    będą podwójne, czy da się to zrobić na jednej umowie?

    pozdrawiam
    Ela Wołoszyńska

  • 2. Data: 2006-03-02 21:21:58
    Temat: Re: sprzedaż działki - formalności, kto za co płaci
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się orientuje w tych zagadnieniach, więc proszę o pomoc:
    > 1. kto ponosi koszty związane ze sprzedażą działki tzn. np koszty

    Zwyczajowo kupujący.

    > 2. czy po sprzedaży działki muszę zapłacić od uzyskanej kwoty jakiś
    > podatek?

    A masz tą działke dłużej niż 5 lat? Jeśli tak to nic nie zapłacisz. Jeśli
    nie to 10%, chyba, że przeznaczysz uzyskane środki na poprawe warunków
    bytowych, czyli kupisz inną nieruchomość.

    > 3. działka składa się z dwóch mniejszych działek, z których jedna należy
    > do
    > mnie a druga do mojego ojca.

    Działka nie składa się z niczego. To są dwie działki i dwie nieruchomości.

    >Chcemy sprzedać obie jako jedną dużą.

    Przeciez jej nie scalacie, więc sprzedajecie ciągle dwie odrębne działki
    mające innych włascicieli.

    Czy osoba
    > kupująca będzie musiała podpisywać z każdym z nas osobną umowę i czy
    > koszty
    > będą podwójne, czy da się to zrobić na jednej umowie?

    Umowa będzie dotyczyła każdej działki osobno, każdy własciciel sprzedaje
    tylko i wyłącznie swoją działkę. Da się to zrobić w jednym akcie.
    Przynajmniej widziałem przypadki, gdy właściciel sprzedawał kilka działek
    różnym ludziom w jednym akcie, więc być moze dwóch włascicieli może sprzedać
    jednemu kupującemu też w jednym akcie. Ale podejrzewam, że wygodniej będzie
    w dwóch aktach. Ale to trzeba rozmawiać z notariuszem indywidualnie.

  • 3. Data: 2006-03-03 06:40:26
    Od: Dominik & Co <D...@w...pl>

    Boombastic napisał(a):

    > A masz tą działke dłużej niż 5 lat? Jeśli tak to nic nie zapłacisz. Jeśli
    > nie to 10%, chyba, że przeznaczysz uzyskane środki na poprawe warunków
    > bytowych, czyli kupisz inną nieruchomość.

    Niezupełnie. Tu:
    http://www.wcip.pl/publikacje_content.php?id=29
    jest ładnie opisane, na co kasę trzeba przeznaczyć, żeby nasze chciwe państwo
    nie dobrało Ci się do d...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 4. Data: 2006-03-03 08:47:35
    Od: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dominik & Co <D...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > http://www.wcip.pl/publikacje_content.php?id=29
    > jest ładnie opisane, na co kasę trzeba przeznaczyć, żeby nasze chciwe

    Ale jeśli otrzymałaś tę działke w drodze spadku lub darowizy to tymi
    dywagacjami się możesz nie przejmować - owe 10% Cie nie dotyczy.

  • 5. Data: 2006-03-03 16:19:37
    Od: "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl>

    Użytkownik " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jeśli otrzymałaś tę działke w drodze spadku lub darowizy to tymi
    > dywagacjami się możesz nie przejmować - owe 10% Cie nie dotyczy.

    Tak, działka była nabyta przez mojego tatę i mi przekazana w formie
    darowizny :) Dziękuję za informację :)

    Ela