  • 1. Data: 2006-03-02 21:00:04
    Temat: śledzenie nieuczciwych poborców ZUS'u
    Od: "Staszek Alcatraz" <m...@a...com>

    Witam!

    od jakiegos czasu rozpatruje aspekt prawny czegos co widzialem w
    amerykanskiej TV i zastanawiam sie czy cos takiego mogloby funkcjionowac w
    Polsce. otoz chodzi mi o nieuczciwych poborcow ZUS'u.

    oczywiste jest ze spora czesc polakow dostajac wypowiedzenie z pracy
    nastepnego dnia przynosci do firmy zwolnienie zdrowotne i pol roku zyje na
    garnuszku ZUS'a (czyli my, spoleczenstwo, placimy na niego). A gdyby
    podpisac z ZUSem umowe i dokumentowac VIDEO takiego delikwenta, ze mimo
    choroby idzie na dyskoteke czy dzwiga zakupy (i inne podobne). swiadczy to
    oczywiscie o oszustwie z jego storny, w przypadki kiedy przebywa na
    zwolnieniu ze wzgledu na ciezka chorobe (bo tak najczesciej sie to
    zalatwia)

    prosze o porade, czy nie byloby to sprzeczne z polskim prawem, gdybym ZUS
    na podstawie umowy przekazywal dane osobowe podejrzanych osob oraz czy na
    podstawie tak sporzadzonej dokumentacji VIDEO moglby klienta sprowadzic do
    parteru rzadajac zwrotu wyplaconych swiadczen ?

    SA

  • 2. Data: 2006-03-02 21:26:29
    Temat: Re: śledzenie nieuczciwych poborców ZUS'u
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Staszek Alcatraz [###m...@a...com.###] napisał:

    Mogła by się moim zdaniem zająć tym osoba mająca licencję detektywa.
    Takiej osobie ZUS mógł by przekazać dane.

  • 3. Data: 2006-03-03 11:00:57
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > oczywiste jest ze spora czesc polakow dostajac wypowiedzenie z pracy
    > nastepnego dnia przynosci do firmy zwolnienie zdrowotne i pol roku zyje
    > na garnuszku ZUS'a (czyli my, spoleczenstwo, placimy na niego).

    pierwsze 33 - jezli dobrze pamietam - dni zyje na garnuszku pracodawcy.

  • 4. Data: 2006-03-03 11:38:49
    Od: Marja <m...@n...pl>

    > pierwsze 33 - jezli dobrze pamietam - dni zyje na garnuszku pracodawcy.

    bez wikeszego znaczenia w poruszanym kontekscie

  • 5. Data: 2006-03-03 11:53:39
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Staszek Alcatraz" <m...@a...com> napisał w wiadomości
    > oczywiste jest ze spora czesc polakow dostajac wypowiedzenie z pracy
    > nastepnego dnia przynosci do firmy zwolnienie zdrowotne i pol roku zyje na
    > garnuszku ZUS'a (czyli my, spoleczenstwo, placimy na niego). A gdyby

    wystarczy zwolnienie od lekarza psychiatry
    są tez inne choroby, przy których nie można pracować a można chodzić

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-03-03 16:58:07
    Od: "Staszek Alcatraz" <m...@a...com>

    > wystarczy zwolnienie od lekarza psychiatry
    > są tez inne choroby, przy których nie można pracować a można chodzić

    moze i tak ale to trzeba wiedziec :-) poza tym kto zaryzykuje chorobe
    psychiczna tylko po to zeby pol roku nie moc pracowac. to moze zostac na
    cale zycie w papierach

    SA

  • 7. Data: 2006-03-04 14:02:08
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > moze i tak ale to trzeba wiedziec :-) poza tym kto zaryzykuje chorobe
    > psychiczna tylko po to zeby pol roku nie moc pracowac. to moze zostac na cale
    > zycie w papierach

    tak, przyszły pracodawca wysyła zapytanie do wszystkich psychiatrów w kraju z
    zapytaniem, czy dana osoba sie tam nie leczyła...