  • 1. Data: 2004-06-23 23:57:37
    Temat: sprzedaż dowodu
    Od: "aphex" <a...@t...pl>

    rok temu zgubiłem dowód
    teraz dowiedziałem się że został sprzedany osobie która na ten dowód
    popełniła przestępstwo ... ogólnie spawa się wyjasniła.
    ciekaw jestem co grozi kolesiom za sprzedawanie nielegalnych środków
    wczesnoporonnych za pomocą internetu, a co grozi kolesiowi który ten dowód
    sprzedał.
    bo chce wiedziec by samemu czuc sie bezpieczny, jeszcze mnie wywiozą jak
    wyjdą zza kratek.

    --
    AFX: gg:2048838; a...@t...pl; www.aphextwin.end.pl
    Soltek Frn2-L; athlon 2500+ barton; geforce 3ti200;

  • 2. Data: 2004-06-23 23:59:25
    Temat: Re: sprzedaż dowodu
    Od: "aphex" <a...@t...pl>

    jeszcze jedno
    co to jest wyrok... w zawieszeniu ?
    i za jakie przestepstwa mniej wiecej mozna go dostac

  • 3. Data: 2004-06-24 08:57:02
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik aphex napisał:

    > jeszcze jedno
    > co to jest wyrok... w zawieszeniu ?
    > i za jakie przestepstwa mniej wiecej mozna go dostac

    w praktyce wyrok w zawieszeniu dostaje sie prawie zawsze gdy sie
    popelniło jakies przestepstwo pierwszy raz. Np kolega pobil policjanta i
    dostal 10-mcy w zawieszeniu. Oczywiscie mowie tu o przestepstwach w
    ktorych nikogo nie zabijasz, nie gwalcisz itp...
    Wyrok w zawieszeniu polega na tym ze masz wyrok zawieszony jak nazwa
    wskazuje i odwieszają ci go jak jeszcze raz dasz popelnisz przestepstwo.
    --
    Tofik

  • 4. Data: 2004-06-24 09:41:50
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Wed, 23 Jun 2004 23:59:25 GMT, aphex <a...@t...pl> napisał:

    > jeszcze jedno
    > co to jest wyrok... w zawieszeniu ?
    > i za jakie przestepstwa mniej wiecej mozna go dostac

    jest to nie tyle wyrok w zawieszeniu co warunkowe zawieszenie wykonania
    orzeczonej kary na okres próby. Jezeli w tym okresie coś się przeskrobie
    sąd może zarządzić, a w niektórych wypadkach musi zarządzić wykonanie
    kary. Jeżeli skazany będzie grzeczny to po okresie próby +6 miesięcy
    wykreśla się go z rejestru skazanych.

    Zaiesić można karę pozbawienia wolności nie przekraczająca dwóch lat, na
    okres od 2 do 5 lat.

    --
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej
    Używam M2 - rzekomo innowacyjnego lecz najwidocznie zalanego w trupa

  • 5. Data: 2004-06-24 10:32:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "aphex" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dowód
    > sprzedał.
    > bo chce wiedziec by samemu czuc sie bezpieczny, jeszcze mnie wywiozą jak

    Wiele zależy od tego, czy sprzedający dowód wiedział, po co sprzedaje. Jak
    wiedział, to zostanie mu zarzucone pomocnictwo do tamtego przestępstwa.
    Tak, czy inaczej za coś takiego będzie miał zarzut z art. 274 kk. (kara
    formalnie do 2 lat, ale w praktyce raczej grzywna).

    W wypadku tabletek wczesnoporonnych, to jestem ciekawy jak zakwalifikowała
    to prokuratura. Bo można albo z prawa farmaceutycznego - bezprawny obrót
    lekami albo z kodeksu karnego - pomocnictwo do aborcji. Z tym, że trzeba
    by było chyba tą aborcję dowieść, bo inaczej, to wychodzi usiłowanie do
    pomocnictwa do aborcji i to nie wiadomo, czy nielegalnej, czyli ogólnie
    kaszana.

  • 6. Data: 2004-06-24 11:04:06
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Jak jesteś kimś ważnym np. posłem albo ministrem w PRL i zabijesz pieszego samochodem
    na pasach, to też dostajesz w zawieszeniu.
    Jak jesteś kimś ważnym np. bokserem w Stanach to dostajesz bez zawieszenia, chociaż
    nikogo nie zgwałciłeś.
    Ot, ocean jest szeroki...
    JaC

  • 7. Data: 2004-06-24 18:01:47
    Od: "Pan Am" <n...@n...swiecie>

    Jeżeli skazany będzie grzeczny to po okresie próby +6 miesięcy
    > wykreśla się go z rejestru skazanych.

    Czy takie wykreslenie nastepuje automatycznie po tym okresie, czy tez
    skazany powinien wystapic z jakims wnioskiem?

    pozdr