    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaż dowodu
    Date: Thu, 24 Jun 2004 12:32:11 +0200

    Użytkownik "aphex" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:RNoCc.118290$vP.91379@news.chello.at...
    > rok temu zgubiłem dowód
    > teraz dowiedziałem się że został sprzedany osobie która na ten dowód
    > popełniła przestępstwo ... ogólnie spawa się wyjasniła.
    > ciekaw jestem co grozi kolesiom za sprzedawanie nielegalnych środków
    > wczesnoporonnych za pomocą internetu, a co grozi kolesiowi który ten
    dowód
    > sprzedał.
    > bo chce wiedziec by samemu czuc sie bezpieczny, jeszcze mnie wywiozą jak
    > wyjdą zza kratek.

    Wiele zależy od tego, czy sprzedający dowód wiedział, po co sprzedaje. Jak
    wiedział, to zostanie mu zarzucone pomocnictwo do tamtego przestępstwa.
    Tak, czy inaczej za coś takiego będzie miał zarzut z art. 274 kk. (kara
    formalnie do 2 lat, ale w praktyce raczej grzywna).

    W wypadku tabletek wczesnoporonnych, to jestem ciekawy jak zakwalifikowała
    to prokuratura. Bo można albo z prawa farmaceutycznego - bezprawny obrót
    lekami albo z kodeksu karnego - pomocnictwo do aborcji. Z tym, że trzeba
    by było chyba tą aborcję dowieść, bo inaczej, to wychodzi usiłowanie do
    pomocnictwa do aborcji i to nie wiadomo, czy nielegalnej, czyli ogólnie
    kaszana.