  • 11. Data: 2002-11-04 22:05:47
    Temat: Re: sprzedarz tylko dla niektorych - zgodna z prawem?
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Joanna" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aq5rkq$ij9$1@news.tpi.pl...
    > Witam!
    >
    > Jest w Krakowie ksiegarnia Swiata Ksiazki - weszlam tam sobie, wybralam
    > ksiazki: wszystkie ksiazki maja dwie ceny (klubowa i wyzsza normalna), nie
    > jestem klubowiczem wiec zrozumialam, ze obowiazuje mnie ta wyzsza,
    normalna.
    > Jednak przy kasie okazalo sie, ze nic nie kupie, bo kupic moga TYLKO
    > klubowicze.

    Mnie zastanawia aspekt ekonomiczy tego interesu.
    To jest "pralnia" czy ksiegarnia?
    Gdzie ta ksiegarnia? Jaki tam jest czynsz?
    Tam chyba jakies straszne tlumy klubowiczow wala drzwiami i oknami, tak ze
    zwykłego chamstwa to juz im sie nie chce obslugiwac. Bo po co? Jeszcze
    zarobiliby za duzo i podatek dochodowy trzeba bedzie zaplacic.

    Karol

  • 12. Data: 2002-11-04 22:09:15
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > to aby klubowicze cieszyli sie, ze kupuja taniej.
    > Nigdzie (przy wejsciu czy gdziekolwiek w srodku) nie ma informacji, ze

    I jeszcze pytanie:
    Czy ktos wie jak wejść w taki swietny interes?
    A moze ten Swiat Ksiazki jest do kupienia (zeby tylko sie nie okazalo, ze
    sprzedadza "tylko klubowiczom").

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 13. Data: 2002-11-04 22:13:57
    Temat: Re: sprzedaz tylko dla niektórych - zgodna z prawem?
    Od: "666" <j...@o...pl>

    Joasiu, przecież nie jesteś ani brzydka, ani głupia ;-)
    Usmiechnij się do jakiegoś klubowicza (wiem, wiem, większośc nosi okulary ;-)) że
    zapłacisz mu "normalną" cenę, a na pewno za tę różnicę zaprosi Cię na pyszne lody
    :-))
    JaC

  • 14. Data: 2002-11-04 22:30:37
    Od: poreba <d...@p...com>

    Maddy <m...@e...com.pl> niebacznie popelnil
    > To może nie przyznawaj sie, ze jestes klubowiczem?
    > Przeciez na czole nie masz napisane...
    > No chyba że tak Cie tam znaja i chcą Ci za wszelką cenę zrobc
    > dobrze. :-)) Swoja droga - dlaczego nie chcesz taniej?
    > To jakas transakcja wiązana?

    Jeżeli nie czytales/as <aq5rkq$ij9$1@news.tpi.pl> i całego wątku,
    radzę - przeczytaj PRZED pisaniem na grupę!!!
    W wersji dla leniwych:
    "...nie jestem klubowiczem wiec zrozumialam, ze obowiazuje mnie ta
    wyzsza, normalna.[cena]..."

    --
    pozdro
    poreba

  • 15. Data: 2002-11-04 22:53:51
    Od: "Michal Ch" <m...@N...pl>

    Witaj

    > Informacja jest - w koncu sprzedawaczyni udzielila informacji.

    Sprzedawczyni udzieliła informacji po fakcie przyjęcia oferty -
    czyli wyrażenia chęci kupna książek.
    Z punktu widzenia klienta (przed przyjęciem oferty), istotny jest
    brak informacji, że obie ceny dotyczą członków klubu.
    Myślę, że w opisanej sytuacji każdy klient zrozumiałby to
    w taki sam sposób jak Joanna - niższa cena dla klubowiczów,
    wyższa dla pozostałych klientów.

    > Nie chce mi sie wierzyc, aby byl zapis zmuszajacy
    > kisegarnie do sprzedazy czegoklowiek.

    Księgarni nikt nie zmusza do sprzedaży - ona sama wystawia
    towar na widok publiczny z podaniem ceny. Czyni to jednak
    w sposób, który jednoznacznie (jak myslę) informuje klienta
    spoza klubu, że może kupić książki po wyższej cenie.
    Dla klienta ważna jest wola sprzedawcy ujawniona na zewnątrz,
    czyli obiektywnie zauważalna - tak wyrażona wola stanowi ofertę
    sprzedaży.

    >Czy moglbys zacytowac taki zapis prawny?

    cytowany już Art.543 w związku z art. 66 i 70 KC
    w skrócie: - umowa zostaje zawarta w chwii i w miejscu,
    w którym do składającego ofertę doszło oświadczenie o jej
    przyjęciu

    Późniejsze tłumaczenia, jak nalezy rozumieć obie podane ceny
    nie mają znaczenia - księgarnia ponosi konsekwencje swojego
    braku staranności.

    Michał

  • 16. Data: 2002-11-04 23:00:11
    Od: "Michal Ch" <m...@N...pl>

    Witaj

    > Nigdzie nie jest napisane, że wyzsza cena jest dla "nieklubowiczów"

    Ale jest napisane że niższa dotyczy klubowiczów (jako pewien wyjątek)
    - myślę że każdy normalny klient potraktuje wyższą cenę jako skierwaną
    do nieklubowiczów.

    > Nigdzie nie jest napisane, że cena jest dla ogółu

    A czy w normalnej księgarni jest to napisane - po prostu cena odnosi się
    do wszystkich i wszyscy wiedzą o co chodzi. Dlatego każdy klient spoza
    klubu wyższą cenę w tej księgarni potraktuje tak jak w każdej innej, bo
    brak w stosunku do niej szczególnej informacji.

    Michał

  • 17. Data: 2002-11-06 16:21:04
    Od: "l:e:h" <leh(wytnijto)@wytnijto.z.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> skribis:

> [...]
    >:-))
    >Swoja droga - dlaczego nie chcesz taniej? To jakas transakcja wiązana?

    Czytalas post rozpoczynajacy watek? Zrozumialas go?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    "Tworzenie pieniedzy - klucze do obfitosci".
    Zobacz:

  • 18. Data: 2003-03-03 01:22:36
    Od: "l:e:h" <l...@...pl>

    "Joanna" <y...@p...onet.pl> skribis:

> [...]
    >jestem klubowiczem wiec zrozumialam, ze obowiazuje mnie ta wyzsza, normalna.
    >Jednak przy kasie okazalo sie, ze nic nie kupie, bo kupic moga TYLKO

    widzialem ten sklep niedlugo po twoim poscie, i byla tam wywieszka ze
    sprzedaja tylko klubowicozm.

    --
    *************** Pozdrawiam, Leh *
    Tanie kredyty, dobre konta bankowe, *

  • 19. Data: 2003-03-03 13:59:11
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "l:e:h" <l...@...pl> wrote in message
    > "Joanna" <y...@p...onet.pl> skribis:

    > widzialem ten sklep niedlugo po twoim poscie, i byla tam wywieszka ze
    > sprzedaja tylko klubowicozm.

    Ciesz sie, ze na tej wywieszce ni bylonapisane, ze i tak musisz zaplacic.

    Boguslaw