  • 1. Data: 2007-03-23 06:43:47
    Temat: "Urząd chce, by 12-latka spłaciła długi po ojcu"
    Od: "jętek" <...@...pl>

    Witam,
    ciekawy artykuł
    http://wiadomosci.onet.pl/1507422,11,item.html

    ale czy 12latka moze podejmowac czynnosci prawne?

  • 2. Data: 2007-03-23 07:20:19
    Temat: Re: "Urząd chce, by 12-latka spłaciła długi po ojcu"
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jętek napisał(a):

    > ciekawy artykuł
    > http://wiadomosci.onet.pl/1507422,11,item.html

    Co w tym dziwnego?
    Jakoś dziennikarze nie wysilili się i nie sprawdzili co 12 latka
    odziedziczyła po tym zmarłym ojcu.

    > ale czy 12latka moze podejmowac czynnosci prawne?

    Może, za pośrednictwem przedstawiciela ustawowego.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-23 07:44:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Co w tym dziwnego?
    > Jakoś dziennikarze nie wysilili się i nie sprawdzili co 12 latka
    > odziedziczyła po tym zmarłym ojcu.

    dokladnie, poza tym nic nie pisza o matce, co tez jest troche dziwne

  • 4. Data: 2007-03-23 09:05:20
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    > dokladnie, poza tym nic nie pisza o matce, co tez jest troche dziwne

    Czemu? Rodzice pewnie byli po rozwodzie albo zyli bez slubu i dlatego to
    mała odziedziczyla dlugi po ojcu

    Angie

  • 5. Data: 2007-03-23 09:11:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Angie" <j...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Czemu?

    temu...

    > Rodzice pewnie byli po rozwodzie albo zyli bez slubu i dlatego to mała
    > odziedziczyla dlugi po ojcu

    ... ze to sa dywagacje, a stan faktyczny jest dosc istotny dla
    caloksztaltu sprawy

    pismak przedstawia tylko czesc faktow, ubiera je w odpowiedni sposob, tak
    aby wywolac oburzenie u czytelnika, przy czym zupelnie niesluszne, gdyz
    racja stoi po stronie us i tyle

  • 6. Data: 2007-03-23 09:12:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Angie napisał(a):

    > Czemu? Rodzice pewnie byli po rozwodzie albo zyli bez slubu i dlatego to
    > mała odziedziczyla dlugi po ojcu

    http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34317,4008086.html

    To tylko dowód jak dziennikarze z niczego robią "sensację" a komentarze
    [pod artykułem] świadczą i niskim poziomie autorów i dowodzą że warto by
    do szkoły wprowadzić podstawy prawa.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 7. Data: 2007-03-23 13:21:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

    > dokladnie, poza tym nic nie pisza o matce, co tez jest troche dziwne

    Bo jakby napisali, to artykuł nie byłby już taki sensacyjny i nie nadawałby
    się na pierwszą stronę.

  • 8. Data: 2007-03-23 13:21:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Użytkownik "Angie" <j...@o...eu> napisał w wiadomości

    > temu...

    > ... ze to sa dywagacje, a stan faktyczny jest dosc istotny dla
    > caloksztaltu sprawy

    byli po rozwodzie.

    > pismak przedstawia tylko czesc faktow, ubiera je w odpowiedni sposob, tak
    > aby wywolac oburzenie u czytelnika, przy czym zupelnie niesluszne, gdyz
    > racja stoi po stronie us i tyle

    dokładnie.

  • 9. Data: 2007-03-23 19:05:29
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości >
    > dokladnie, poza tym nic nie pisza o matce, co tez jest troche dziwne
    W innym artykule podają:" Pani Maria rozwiodła się w 1999 r.Były mąż
    powtórnie się ożenił, prowadził też działalność gospodarczą. Zmarł w 2004 r.
    Zostawił po sobie stary samochód. Druga żona wystąpiła wtedy o spadek. - Nie
    miałam pojęcia, że jest jakieś postępowanie. Dowiedziałam się dopiero kilka
    miesięcy po postanowieniu sądu o nabyciu spadku przez drugą żonę oraz moją
    córkę. Kobieta ta zaproponowała wtedy wypłacenie mojej córce części wartości
    pojazdu - opowiada matka Kasi. Dziewczynka dostała od drugiej żony w ramach
    ugody nieco ponad 1,8 tys. zł. - Nikt jednak nie informował, że po byłym
    mężu został jakiś dług - mówi pani Maria". Przyjęła spadek to i długi też.
    Zipi

  • 10. Data: 2007-03-23 20:05:51
    Od: ara <a...@a...com>

    Dnia Fri, 23 Mar 2007 20:05:29 +0100, Zbyszek ZiPi napisał(a):

> [...]
    > miesięcy po postanowieniu sądu o nabyciu spadku przez drugą żonę oraz moją córkę

    A czy w Polsce jest konstytucyjny obowiązek przyjęcia spadku i czy osaoba > córkę.
    mająca 12 lat może samodzielnie przyjmować spadek bez wiedzy opiekuna
    ,kuratora itp

    akra