  • 11. Data: 2005-11-09 17:52:31
    Temat: Re: sprzeciw od wyroku nakazowego i wpis w wysokości 4%
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w
    wiadomości news:dkt9e9$l90$1@news.onet.pl...

    > Czy sąd powinien mnie wezwać do wniesienia
    > wpisu, którego nie wniosłem składając sprzeciw, czy jak to jest?

    Śpij spokojnie. Gdyby sąd chciał od ciebie jakieś pieniądze to by cię
    wezwał do zapłaty. W tym wypadku wezwie powoda do wpłaty wpisu
    uzupełniającego. Ty to zapłacisz jeżeli przegrasz sprawę, do tego czasu
    imprezę sponsoruje powód ;)

  • 12. Data: 2005-11-09 18:00:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    wiadomości news:dktd2e$8t7$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > wezwał do zapłaty. W tym wypadku wezwie powoda do wpłaty wpisu
    > uzupełniającego. Ty to zapłacisz jeżeli przegrasz sprawę, do tego czasu

    Dzięki, bo powiem szczerze, że trochę mnie to znerwowało.

  • 13. Data: 2005-11-09 19:39:56
    Od: Robi <r...@i...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):
    > Na stronie http://www.teleprawo.pl/ właśnie wyczytałem, że złożenie
    > sprzeciwu, od wyroku nakazowego skutkuje wniesieniem 4% wpisu. W związku
    > z tym mam pytanie:
    >
    > 1) Czy wpis ten wnosi powód, cz pozwany?

    1. nie od wyroku nakazowego tylko nakazu zapłaty,
    2. nie 4 % lecz 3/4 wpisu, czyli przy wps do 10 tys. jest to 6 %, nie
    mniej niż 15 zł,
    3. jeżeli nakaz zapłaty wydano w post. upominawczym resztę wpisu uiszcza
    powód,
    4. jeżeli nakaz zapłaty wydano w postępowaniu nakazowym resztę wpisu
    uiszcza pozwany,
    5. czy są tu jacyś prawnicy ? :-)

    Pzdr.

  • 14. Data: 2005-11-09 20:38:47
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Robi napisał(a):
    > Marcin Wasilewski napisał(a):

    > 5. czy są tu jacyś prawnicy ? :-)

    Są i czytają to co piszecie.
    I czasami cos też napiszą. :)

    Pozdrawiam

    Michał

  • 15. Data: 2005-11-18 23:09:49
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):
    > Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba jednak Tobie. JEśli podajesz kogoś do sądu, kto wnosi wpis? Ty
    > jako powód, czy osoba pozwana? Jeśli odpowiedź brzmi "powód", to podaj
    > mi chociaż jeden argument, dlaczego w przypadku nakazu zapłaty, ma być
    > inaczej?

    Dlatego,że powód juz swoje udowodnił, a to pozwany chce udowadniać, że
    jest inaczej

  • 16. Data: 2005-11-18 23:11:23
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    Mecenas napisał(a):

    > Są i czytają to co piszecie.
    > I czasami cos też napiszą. :)
    >
    > Pozdrawiam

    Ja też.
    Chociaz najchętniej czytam pyskówki, a zwłaszcza dziełą wszystkie
    grupowego miłośnika Strasburgera

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 17. Data: 2005-11-19 00:54:34
    Od: tuni <a...@l...net>

    Otto von Falkenstein wrote:

    > Dlatego,że powód juz swoje udowodnił, a to pozwany chce udowadniać, że
    > jest inaczej

    Panstwo prawa. Po lubelsku. Oskarzony ma udowadniac ze nie jest
    wielbladem i w dodatku za to placic.

    Ale skoro w panstwie prawa kryminalista moze byc sedzia SN, to dlaczego
    i nie takie rozwiazanie?

  • 18. Data: 2005-11-19 00:56:30
    Od: tuni <a...@l...net>

    Otto von Falkenstein wrote:

    > Ja też.

    "Ja tez" co? Jestes prawnikiem? Bo narazie tgo widac ze jestes burczkiem
    wyksztalconym na kursach w Szczytnie.

    Pochwal sie wyksztalceniem i stanowiskiem. :-P

    > Chociaz najchętniej czytam pyskówki, a zwłaszcza dziełą wszystkie
    > grupowego miłośnika Strasburgera

    To juz KF nie dziala?