  • 1. Data: 2005-11-09 15:53:20
    Temat: Garfolog a ważność opinii
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Witam,
    Czy bez orginału (sfałszowanego podpisu) opinia grafologiczna jest ważna?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-09 16:41:09
    Temat: Re: Garfolog a ważność opinii
    Od: "filigaro" <f...@o...pl>

    > Czy bez orginału (sfałszowanego podpisu) opinia grafologiczna jest ważna?

    Tak, ale mało prawdopodobne, aby biegły wydał jednoznaczną opinię na
    podstawie kserokopii badanego dokumentu. Przeważnie w najlepszym przypadku
    jego opinia będzie brzmiała "najprawdopodobniej ..... " lub podobnie.

    f.

  • 3. Data: 2005-11-09 16:51:53
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

> [...]
    przypadku
    > jego opinia będzie brzmiała "najprawdopodobniej ..... " lub podobnie.

    A co jeżeli jednoznacznie stwierdził , że to ja nakreśliłem owy podpis?

  • 4. Data: 2005-11-09 17:59:20
    Od: "Zbig.T" <t...@i...pl>

    Co jest materiałem dowodowym ?
    Pzdr.

  • 5. Data: 2005-11-09 19:07:07
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > Co jest materiałem dowodowym ?
    > Pzdr.

    Kopia umowy na transport , na której widnieje owy podpis.

  • 6. Data: 2005-11-09 19:25:09
    Od: "Zbig.T" <t...@i...pl>

    > Kopia umowy na transport , na której widnieje owy podpis.

    Dla jasności zakładam, że również podpis jest skopiowany.
    Mając taki materiał dowodowy żaden grafolog nie wyda jednoznacznej opinii.
    Będzie ona daleka od jakichkolwiek jednoznacznych stwierdzeń.
    Nie sądzę aby zaryzykował stwierdzenie "najprawdopodobniej",
    może użyć np. takiego stwierdzenia jak "nie można wykluczyć"
    a to już, przy braku innych dowodów, będzie interepretowane na korzyść
    oskarżonego.
    Pzdr.

  • 7. Data: 2005-11-10 08:26:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Alicja napisał(a):

    > przypadku

    > A co jeżeli jednoznacznie stwierdził , że to ja nakreśliłem owy podpis?

    Ale jezeli okreslal na podstawie kopii to chyba jedynie moze stwierdzic
    ze to Twoj podpis, natomiast IMO nie stwierdzi czy Ty go zlozyles na tym
    dokumencie.

    Skoro to kopia, to teoretycznie mogl byc wyciety z innego dokumentu
    ktory faktycznie podpisales, wklejkony i wydrukowany od razu jako kopia
    (o ile masz na mysli kserokopie).