    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 7 May 2012 04:49:04 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: sprzeciw od nakazu zapłaty

    On Fri, 4 May 2012, Grzegorz wrote:

    > Faktura nie jest wystawiona prawidłowo. Fakturę należy wystawić w ciągu
    > siedmiu dni od powstania zdarzenia rodzącego tzw. obowiązek podatkowy.

    To nie powoduje skutków cywilnoprawnych.

    BTW: widziałem resztę, że chodzi o notę a nie f-rę, ale
    skoro się "odniosłes" to i ja to zrobię.
    Ujmę to tak: straszenie USem nie na wszystkich działa ;)

    > Faktura winna być wystawiona kiedyś, kiedyś tam kiedy "nie zwróciłeś"
    > rzeczonego urządzenia czyli w ciągu siedmiu dni od dnia kiedy to urządzenie
    > miałeś tam kiedyś zwrócić. Czyli dawno temu. (rozp. Min. Fin. w sprawie
    > wystawiania faktur ... często zmieniane)
    > Takie coś to jest ukrywanie przed US rzeczywistego przebiegu transakcji
    > będącej przedmiotem opodatkowania.

    Nie, to jest zwykły bład, naprawia się go poprzez złożenie deklaracji
    korygujacej. Jedynie jakby US dorwał delikwenta *przed* złożeniem
    deklaracji, to byłby (dla niego) problem.

    > Napisz do właściwego dla tego telekomu US'u lub UKS'u i zaznacz koniecznie,
    > że to może być stała praktyka. Dołącz kopię tej faktury.
    > Po wizycie US czy UKS przejdzie im to raz na zawsze.

    Jesliby złożyli już korektę deklaracji, to skutek będzie taki,
    że kolejne donosy po prostu będa odkładane do kosza, albo jak
    kto woli "do sprawdzenia na końcu kolejki jako wysoce nie
    rokujace".
    I jest prawdopodobne, że tak się własnie dzieje.
    O ile "sciganie USem" ma sens kiedy sprzedawca faktycznie cos
    manipuluje, stosowanie tej metody bez pomyslunku odnosi skutek
    odwrotny do zamierzonego.

    > W odwołaniu do e-sądu napisz, że podstawą roszczenia strony jest faktura
    > przedatowana a która winna być wystawiona zgodnie z prawem dawno temu,
    > w okresie który uległ przedawnieniu.

    A to zupełnie inna sprawa, do której się nie odnoszę.

    > Taka praktyka (preparowanie faktur) jest karalna.
    > Skarbówka przeprowadzi kontrole i przeniesie zdarzenie podatkowe wstecz.
    > Naliczy % i skieruje sprawę do zwykłego sądu z ustawy Kodeksu
    > Karno-Skarbowego.

    Skarbówka ma "moc" przekierować sprawę cywilna do sadu karnego?
    Możesz wskazać podstawę prawna, bo ciekaw jestem?
    Zupełnie już pomijam taki szczegół, że przy kwocie o której mowa
    skarbówca wcale nie będzie kierowała sprawy do sadu, tylko
    albo ja umorzy (jesli korekta była złożona), albo przeprowadzi
    postępowanie mandatowe.

    pzdr, Gotfryd